Hat hónappal hosszabb lesz a hitelmoratórium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A háztartásoknak nyújtott hitelmoratóriumot – bizonyos társadalmi csoportok esetében – 2021. január 1-jétől további hat hónapig meghosszabbítják. A hosszabbítás azokra a cégekre is érvényes, melyeknek 25 százékkal csökkent a bevétele.

A munkahelyeket és a családok életszínvonalát a járvány ideje alatt is meg kell védeni – hangoztatta Orbán Viktor miniszterelnök szombaton a Facebook-oldalán közzétett videóban, bejelentve, hogy a háztartásoknak nyújtott hitelmoratóriumot – bizonyos társadalmi csoportok esetében – 2021. január 1-jétől további hat hónapig meghosszabbítják.

A kormányfő a gazdaságvédelmi operatív törzs ülése után közölte: meghosszabbítják a moratóriumot a gyermeket nevelő családoknál – függetlenül attól, hány gyermeket nevelnek -, a nyugdíjasoknál, a munkanélkülieknél és a közfoglalkoztatottaknál.

A vállalkozások esetében a vállalkozóknak be kell jelenteniük, ha meg akarják hosszabbítani a moratóriumot, és ha a bevételük több mint 25 százalékkal csökkent, akkor meg fogják kapni a lehetőséget – ismertette Orbán Viktor.

hitelmoratórium„A gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak semmit sem kell tenniük, ha nem akarnak fizetni, a moratórium automatikusan meghosszabbodik” esetükben – mondta, hozzátéve: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének.

Emellett a kormány – a gazdaságvédelmi operatív törzs javaslata alapján – hat hónapra felmondási tilalmat rendel el a koronavírus-járvány kezdete előtt felvett összes háztartási és vállalkozási hitelre – tájékoztatott Orbán Viktor.

A miniszterelnök kifejtette: a hitelmoratórium eddig 1,6 millió családnak és 60 ezer vállalkozásnak adott segítséget. Ez azt jelenti, hogy decemberig 2 ezer milliárd forint marad a családoknál és a vállalkozásoknál – emelte ki.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.