Hétévnyi tévéhirdetés – infografika

Szerző: Zsubori Ervin
Dátum: 2018. március 23.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A tévéreklámok megjelenésszáma 27 százalékkal emelkedett tavaly Magyarországon. A hirdetések napi hatmillió emberhez jutottak el. A legaktívabbak a gyógytermékek kínálói voltak. Az InfoTandem infografikája.


Pár év alatt megduplázódott a televíziós reklámok hazai megjelenésszáma: míg 2014-ben bő 5 millió, addig tavaly már 10 millió tévés hirdetés került adásba éves szinten. Ez még akkor is robbanásszerű emelkedés, ha hozzátesszük, hogy négy éve félszáz csatornát vettek számba a Nielsen Közönségmérés szakemberei, az elmúlt évben pedig már 65 körüli adót követtek. Napi átlagban tavaly 6,1 millió emberhez jutott el több-kevesebb reklámszpot, és inkább több, mint kevesebb: egy néző átlagosan 110 reklámot látott naponta a tévében, kereken fél órát (a teljes tévézési idő egytizedét) fordítva erre. Szintén óriási szám jön ki az összesített reklámidőre. Ha egy néző az év minden napján minden mért csatorna összes levetített hirdetését végignézte volna – ami természetesen többszörösen is lehetetlen –, akkor 65,8 ezer órát, azaz kereken 7,5 évet ült volna tavaly a készülék előtt… Ha közben lett volna ideje statisztikákat készíteni, akkor azt is kikalkulálhatta volna, hogy egy reklámblokkban jellemzően 9 reklám ment le, amelyek átlagosan 23,5 másodpercesek voltak. Mindezt 540 aktív hirdető produkálta, mintegy ezer aktív márkát népszerűsítve. Maguk a hirdetések azonban ennél jóval sokszínűbbek voltak, csaknem 7 ezer féle akadt közöttük.

Persze az – még ha lehetséges volna is – nyilván a hirdetőknek sem lenne érdeke, hogy valaki mindent megnézzen. Akkor ugyanis az illető biztosan ráunna a dologra, tekintettel arra, hogy egy reklámfilm átlagosan 1468 alkalommal került adásba. Nem is beszélve arról a rekorderről, amelyet 29 ezerszer (!) vetítettek le tavaly.

Reálisabb vizekre evezve, a szektorok versenyét ezúttal is a gyógytermékek nyerték, 2,47 milliós megjelenésszámmal. Hétszámjegyű nagyságrendet még a kereskedelem (1,71 millió) és az élelmiszer szegmens (1,38 millió) tudott felmutatni. A három éllovas a hirdetések 55 százalékát hozta. A telekommunikáció félmilliónyi megjelenése csak a 7. helyre volt elég. Ha lemegyünk egészen termékosztály-szintig, akkor a megfázás elleni termékek vitték el a pálmát, 577 ezer adásba került szpottal. A dobogóra az élelmiszerkereskedelem (480 ezer) és a különféle hitel- és kölcsönkonstrukciók (450 ezer) fértek még fel.


Kapcsolódó cikkek:


EY: újdonság a NAV célkeresztjében
2021. február 23.

Idén is közzétette ellenőrzési tervét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), amelyből kiderül, mely területekre fókuszál vizsgálatai során.

Meghosszabbították a távmunka könnyített szabályait
2021. február 23.

Az átmeneti rendelkezések a veszélyhelyzet meghosszabbításával összhangban alkalmazhatók újabb három hónapon át, így május 23-ig állapodhatnak meg a törvényi keretektől eltérően a távmunkáról a munkáltatók és a munkavállalók.

Brexit: az üzleti utak is nehezebbek lettek
2021. február 22.

Az átmeneti időszak lejártával a britek idén már a harmadik országbeli állampolgárokra vonatkozó szabályok szerint utazhatnak be és vállalhatnak munkát Magyarországon.