Imádják a technikát a hazai kkv-vezetők


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Haladnak-e a kkv-k a korral, avagy élenjárnak az új megoldások, szolgáltatások igénybevételében? Vajon mindezt a pozíciójukból adódó kényszerből teszik, esetleg saját hasznukra fordítják a magasabb netes penetráció kínálta előnyöket? Különböznek-e egyáltalán az átlagos felnőtt netezőktől bármiben is?

A kérdés megválaszolásához az NRC a Visitor Media Research (VMR) üzleti döntéshozókra optimalizált kutatásának, a VMR.eco-nak tanulmányozása után jóval közelebb juthatunk, mely 2008 után idén is elkészült, mégpedig a tavalyival összevethető formában.

Eszerint a kkv-döntéshozók 35 százaléka rendszeresen vásárol neten keresztül, másik 40 százalék alkalmanként teszi ezt, míg ezeken kívül további 15 százaléknak van már tapasztalata a témában. Összesen tehát 90 százalékuk átesett már a tűzkeresztségen, és pusztán a netes leírás és néhány kép alapján helyezte bizalmát a termékbe.

A webes vásárlások jó része afféle „”hibrid””; bár az ügylet egyik fele, a szerződési ajánlat és elfogadása az online színtéren zajlik, a teljesítés mindkét fél részéről offline módon megy végbe. Az online fizetés tehát még inkább gyerekcipőben jár, mint a netes vásárlások. A magyar lakosság hagyományosan konzervatív megtakarítási- és pénzügyi szokásai nemigen támogatják elterjedését. Ahogy az várható volt, a döntéshozók fejlettebb netes fizetési kultúrával rendelkeznek.

Mindezzel összhangban a technikai jellegű korszerű megoldások használatában is az átlag előtt járnak. Az aktuális trendeknek megfelelően egyre nagyobb teret hódítanak közöttük a hordozható számítástechnikai eszközök. A megkérdezettek 70 százaléka már rendelkezik ilyesmivel, és további 9 százalék tervezi hasonló eszköz beszerzését fél éven belül. A felnőtt netezők körében a laptop-birtokosok aránya ugyancsak meglepően magas (41 százalék).

Ezen felül – mivel itt a piac telítődése még korántsem fenyeget -, a kkv-döntéshozókhoz képest kétszer nagyobb, 18 százalék az aránya azoknak, akik fontolgatják a beszerzést. Majdnem a duplája viszont azok száma is, akiknek nincs és nem is tervezik a vásárlást a közeljövőben, amiben nyilvánvalóan nagy szerepe van annak is, hogy nem is feltétlenül van rá szükségük – illetve a kényelmi szempontok egyelőre nem olyan hangsúlyosak, mint a például a vételár/teljesítmény aránya.

Egy százalék híján a célcsoport fele már szélessávú mobilinternetet (is) használ, elsősorban persze a náluk nagy számban megtalálható hordozható készülékeken. Az átlagos netezők esetében ez az arány ugyan még csupán 6 százalék, ám a többi paraméter alakulásából nem nehéz megtippelni, ez a szám melyik irányba fog elindulni a közeljövőben – ráadásul határozott iramban.

Forrás: Világgazdaság Online


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Mostantól a kisvállalkozók is pár perc alatt megmérhetik a karbonlábnyomukat

Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

2024. május 9.

Az adományozásban rejlő lehetőség

„Nem kell szentnek lenni ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Ha keresünk, ha nyitott szemmel járunk, akkor rájövünk, hogy rengeteg lehetőség van, és rengeteg jó ügy, ami mellé be lehet állni” – fogalmaz Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért mozgalom alapítója a FoxPost videóriportjában. Szavai tökéletesen kifejezik a vállalat társadalmi felelősségvállalásának lényegét.

2024. május 9.

Elkezdődött a visszaszámlálás, időben el kell kezdeni a felkészülést a bérszakadék megszüntetésére

Európai uniós szabályozás és gazdasági érdekek is indokolják, hogy a munkáltatók törekedjenek a nemek közötti bérkülönbségek felszámolására. Sok még a nyitott kérdés a szabályozás 2026-os hazai bevezetéséig, de a bérek átláthatóságára irányuló lépéseket már most el kell kezdeni, hiszen a munkáltatók számára így is csupán bő egy év áll rendelkezésre. Várhatóan komoly kihívást jelent majd a megfelelő, jogi és HR ismeretekkel egyaránt rendelkező szakember megtalálása, aki képes lesz menedzselni a vállalkozásoknál a bérszakadék megszűnéséhez vezető folyamatot, beleértve természetesen a dolgozói oldalon felmerülő kérdéseket, feszültségeket.