Ingatlanbérlők helyett inkább tulajdonosok akarnak lenni a fiatalok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A felnőtt magyar lakosság ötöde tervez ingatlanvásárlást idén, a leendő vásárlók közt többségben van a legfiatalabb, 18-29 éves korosztály a Duna House és a Reacty Digital közös kutatása szerint.

Benedikt Károlyt, a Duna House elemzési vezetője szerint az elmúlt két évben az első lakásvásárlók egyre nagyobb számban jelentek meg az ingatlanpiacon. A legújabb kutatás alapján ez tovább fog erősödni az idén, mivel a fiatalok átlagon felüli arányban élnek albérletben, és a piaci tapasztalatok alapján a legnagyobb részük ki tudja használni az otthonteremtési program nyújtotta támogatásokat, kedvezményeket.

Az első lakásvásárlóknak fontos a szakmai segítség az ingatlanvásárlásban és a pénzügyi termékek terén is. A kutatás szerint ezt a fiatalok is érzik, és minden harmadik leendő vásárló igénybe is venne ilyen szolgáltatást.

Az ezerfős mintán végzett reprezentatív felmérésben megkérdezett 18-59 évesek mintegy kétharmadának (63 százalék) van saját ingatlana. Minden ötödik válaszadó tervezte ingatlan vásárlását 2021-ben, és a vásárlást tervezők bő ötöde ezt lakáshitel, csok vagy babaváró támogatás segítségével tenné.

ingatlanvásárlást

A kutatásból kiderült az is: a vásárolni akarók (20 százalék) nagyobb arányban vannak az eladni tervezőkhöz (13 százalék) képest, és nyolc százalék azoknak az aránya, akik eladni és vásárolni is szeretnének.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.