Januárban bővült a használtautó-import


Januárban 9243 import használt személyautó került forgalomba Magyarországon, ami az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos növekedés, ám továbbra is jelentős a távolság a korábbi évek 10-11 ezres havi behozatali átlagától – közölte a JóAutók.hu a DataHouse előzetes adataira hivatkozva hétfőn.

Felidézik: 2022-ben még havi átlagban 10 500, egy évvel korábban pedig 11 ezer importált személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ám ez is eltörpül a járvány előtti években tapasztalt értéktől: a csúcsidőszakban, 2018-ban havonta átlagosan több mint 13 200 használt személyautót honosítottak idehaza.

A szakértők szerint nagyon megdrágult a használtautó-import, két év alatt közel 20 százalékkal nőtt a használt autók átlagára Németországban, amely a magyar használtautó-import elsődleges forrása.

Az elemzés szerint az év első hónapjaiban érdemi fordulat nem várható, viszont idén néhány százalékkal már ismét felfelé mozdulhat a behozott autók mennyisége. A keresletet növelheti, hogy az infláció visszaszorulásával a reálbérek ismét növekedésnek indulnak, így – amennyiben az euróárfolyam is kedvező szinten mozog majd -, többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából. Arra azonban még hosszú évekre lesz szükség, hogy az import mértéke újra megközelítse az előző évtized végén tapasztalt szintet – írták.

Megjegyzik: a használtautó-import a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete. Tavaly 106 ezer külföldről származó autó kapott hazai rendszámot, a belföldi átírások száma ennek közel nyolcszorosa, 825 ezer volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 21.

Bizonytalanok a vállalkozások a kamara felmérése szerint

A vállalkozások bizonytalanságára utal, hogy a 2024. januári adatfelvétel alapján készült első negyedéves konjunktúramutató plusz 13 pontra csökkent a 2023. októberi plusz 21 pontról – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (MKIK GVI) kedden.

2024. február 21.

Egészségügyi prevenció célzottan: stratégiai előny a cégek számára

Az egészség és a produktivitás szoros összefüggése kiemelt téma napjaink munkahelyi környezetében. A munkavállalók egészségének megőrzése és támogatása nemcsak etikai, hanem üzleti szempontból is kiemelt fontosságúvá vált. Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár által nyújtott szolgáltatások kiváló lehetőséget kínálnak a cégek számára arra, hogy stratégiai előnyt nyerjenek a munkahelyi egészségmegőrzés terén. A prevenciós szűrővizsgálatok és egészségprogramok nemcsak a munkavállalók jólétére és egészségére fókuszálnak, hanem közvetetten a vállalat teljesítményére és eredményességére is hatást gyakorolhatnak.