Jelentősen nőtt a CIG Pannónia adózott eredménye


A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. konszolidált adózott eredménye 2338 millió forint volt az idei első három negyedévben, ami 252 százalékkal magasabb a tavaly ugyanebben az időszakban elért, IFRS 17 szerinti eredményhez képest – tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.

A CIG Pannónia felhívta a figyelmet, hogy a jelentés a jogszabályi kötelezettségnek megfelelően az IFRS 17 standardok szerint készült el, a csoport az új számviteli módszertant a 2023. január 1-jével kezdődő üzleti évre alkalmazza először.

A társaság kiemelte: az adózott eredmény annak ellenére érte el ezt a mértéket, hogy az IFRS 17 áttérés miatti tőkenövekedés következtében egyszeri, 475 millió forintos társasági adófizetési kötelezettsége keletkezett, valamint a 2022. július 1-től bevezetett extraprofit adónak 502 millió forintos hatása volt.

A díjbevétel növekedés motorjai továbbra is a hitelfedezeti (3,8 milliárd forint növekedés) és a vállalati vagyonbiztosítási (1,7 milliárd forint növekedés) szolgáltatásaik voltak.

Közölték: 2023 harmadik negyedévében is folytatódott díjbevételek dinamikus növekedése, a mértéke 42 százalék volt, így az ebben az évben már harmadszor haladja meg a 10 milliárd forintot.

A jelentés szerint a biztosító tőkehelyzete stabil, tőkemegfelelési mutatója 215 százalék. A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Kedden a papír 278 forinton zárt, az elmúlt egy évben a részvények legalacsonyabb ára 220 forint, a legmagasabb 340 forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.