Jó évet zártak a hazai szállodák


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő évet zártak a magyarországi szállodák tavaly: a kelet-közép-európai régióban a második legmagasabb volt az egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel (Revpar) mutatója Ausztria után – tudatta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) hétfői közleményében.

A jelentés szerint a kelet-közép-európai régióban (Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia és Lengyelország) a magyarországi szállodák nettó Revpar mutatója (68,7 euró) a második legmagasabb volt Ausztria (84,7 euró) után és Csehország(64,5 euró), Szlovákia (53,7 euró) illetve Lengyelország (48,1 euró) előtt.

Kitértek arra, hogy 2019-ben országos szinten a külföldi vendégéjszakák száma a szállodákban 2,3 százalékkal nőtt, 12 millió 829 ezer volt. A legnagyobb beutazó piacok közül növekedés volt Izraelből (+8,9 százalék), Kínából (+6,9 százalék), Romániából (+6,3 százalék), az Egyesült Királyságból (+6,1 százalék), Csehországból (+4,4 százalék), az Egyesült Államokból (+3,9 százalék), Oroszországból (+2,9 százalék). Ugyanakkor a hagyományos piacok közül csökkenés volt Ausztriából (-4,9 százalék), Németországból (-4,6 százalék) és Olaszországból (-1,9 százalék).

A belföldi vendégéjszakák 2019. évi 0,6 százalékos csökkenése ellenére a Szép-kártya forgalom az előző évhez képest 46,4 százalékkal emelkedett, decemberben pedig 96,9 százalékkal volt nagyobb a 2018. decemberinél.

A szállodai vendégéjszakák száma tavaly hét turisztikai régióban (Balaton, Budapest – Közép-Dunavidék, Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Közép-Dunántúl, Tisza-tó) nőtt, 2 régióban (Nyugat-Dunántúl, Dél-Alföld) csökkent.

Az év során Magyarországon 12 új szálloda nyílt 1247 szobával, ebből Budapesten 9 szálloda. A szövetség adatai szerint idén 21 szálloda nyitása várható a fővárosban és 10 vidéken.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.