Jön a rendkívüli lakásbiztosítási kampány, elindult az ügyfelek tájékoztatása


A Nemzetgazdasági Minisztérium koordinációjával figyelemfelhívó médiakampányt indít a kormány, hogy felhívja a figyelmet arra a rendkívüli időszakra, amelynek keretében márciusban a lakásbiztosítással rendelkezők plusz költségek nélkül, azaz ingyenesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket.

Kiemelték, annak ellenére, hogy a magyar otthonok közel háromnegyede rendelkezik lakásbiztosítással, a szerződések sokszor elavultak, ami elsősorban az alulbiztosítottságban nyilvánul meg. Ez azt jelenti, hogy a sokszor évekkel, akár évtizedekkel ezelőtt létrejött biztosítások összege nagymértékben elmaradhat az ingatlanok aktuális újjáépítési értékétől. Így egy esetleges káresemény bekövetkezésekor az nem tudja fedezni az újjáépítés vagy a hasonló lakásra történő csere költségét. Emellett az is kihívást jelent, hogy a szerződések számos esetben nem nyújtanak megfelelő védelmet olyan károkra, amelyek nagyobb valószínűséggel bekövetkezhetnek (jég és szél okozta káresemények).

Felidézték, a kormány arról döntött, hogy 2024. márciusától kezdődően egy extra, a váltás költségeit tekintve ingyenes időszakot hoz létre a biztosítások megújítása érdekében. Ez az időszak a már meglévő biztosítás évfordulójától függetlenül lehetőséget ad annak felmondására és újrakötésére. A lehetőségről a biztosítótársaságoknak 2024. február 15-ig kell értesíteniük a lakosságot.

A lakosság széleskörű tájékoztatása érdekében a kormány, valamint a Magyar Nemzeti Bank tájékoztató lakásbiztosítási kampányt kezd annak érdekében, hogy a magyar családok figyelmét a lakásbiztosítási szerződések felülvizsgálatának fontosságára irányítsa. A megfelelő lakásbiztosítás kiválasztása az egyik legfontosabb pénzügyi döntés a magyar családok számára, amelyhez kellő körültekintés szükséges annak érdekében, hogy felesleges költségektől és elkerülhető károktól kímélje meg a családokat – írták a közleményben.

Az intézkedés kapcsán Kovács Zsolt, a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszteri biztosa kiemelte: „a márciusi rendkívüli időszak bevezetése több aspektusból is úttörő kezdeményezés. Egyrészt jelentősen hozzájárulhat a hazai biztosítási piacon jelen lévő alulbiztosítottság orvoslásához. Másrészt jelentősen élénkítheti a biztosítók és közvetítők közötti versenyt, ezáltal a díjak csökkenhetnek, a szolgáltatási színvonal pedig emelkedhet, amely érdemben járul hozzá a családok védelméhez”.

A lakásbiztosítással rendelkezők március folyamán a biztosítótársaságoknál, bankjuknál, a biztosításközvetítőknél, valamint az interneten elérhető kalkulátorok és ajánlatok segítségével is tájékozódhatnak szerződéseik újrakötési lehetőségeiről. Az egyéni igények felmérését, a lehetőségek feltérképezését ugyanakkor már február folyamán javasolt megkezdeniük az ügyfeleknek – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.