Kevesebb új autót helyeztek a forgalomba idén


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az első negyedévben 28 690 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 11 százalékkal kevesebbet, mint tavaly az azonos negyedévben.

A gépjárműgyártás és -piac – ideértve a javítási szolgáltatásokat is – az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakát éli át, amely a vásárlók, ügyfelek felé hosszabb szállítási határidőt, esetenként változó felszereltséget és magasabb árat jelent. A magyar piacon egyelőre az érdeklődők és a megrendelők száma sem csökkent, így a piac mérhető csökkenését az átadások elhúzódása okozza elsősorban – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Magas a gyorsan kivont autók aránya

Az év további részében számolni kell a rendelések ütemének érezhető lassulásával is. A félév környékén az idei évre vonatkozó piaci előrejelzést felül kell majd vizsgálni. Az MGE az év elején még 125 ezer személyautó eladását látta reálisnak 2022-ben.

forgalomba

Az egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy továbbra is elég magas, közel 16 százalékos a forgalomba helyezést követő 6 hónapon belül kivont gépkocsik aránya, ezeket reexport, tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel, vagy egyéb üzleti okok miatt vonták ki a forgalomból. Az MGE megjegyezte: ez a trend nincs jó hatással a belföldi autópark összetételére sem műszaki, sem közlekedésbiztonsági, sem környezetvédelmi szempontból.

Több teherautó fogyott a koronavírus miatt

A a DataHouse Kft. adatai szerint tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású gépkocsik értékesítési rátája jelentősen, bár alacsony volumen mellett nőtt. Az első negyedévben 1272 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomba, 127 százalékkal többet, mint 2021 első negyedévében. Az egyesület szerint ugyanakkor a növekedési ütem elmaradt a várakozásoktól.

Az első három hónapban 4257 új kishaszongépjármű került forgalomba, 27 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakinál.

A motorkerékpárok piacán folytatódik a növekedés, az első negyedévben 1159 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 21 százalékkal többet, mint 2021-ben. Az egyre nagyobb nagyvárosi közlekedési dugók indokolják a kétkerekű közlekedés gyors fejlődését.

A nagyhaszonjárművek és a közúti nehéz pótkocsik területén 2022 eddig emelkedést hozott, mert a szállítási feladatok a koronavírus-járvány miatt megnőttek: a negyedévben 1333 új nagyhaszonjárművet és 839 közúti nehéz pótkocsit helyeztek forgalomba, 27 százalékkal, illetve 1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Magyarországnak bőven van teendője a régiós “hosszútávfutásban”

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül az egyik fontos mutató, a vásárlóerő-paritáson mért egy főre jutó GDP – alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest. Az uniós átlag háromnegyedénél jár most Magyarország, míg Csehország 91, Lengyelország 80, Románia 78 százalékos arányt tud felmutatni, miközben Szlovákia viszont csak 73 százalékot. Ahhoz, hogy a magyar felzárkózás ütemesebb legyen, a képzett, minőségi munkaerő irányába kell elmozdulni.

2024. április 19.

Az MNB 28 millió forintra bírságolta az UniCredit Bankot

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra a pénzmosás- és terrorizmusfinanszírozás-megelőzési tevékenysége kapcsán feltárt hiányosságok miatt; a hiányosságok nem veszélyeztetik a hitelintézet biztonságos működését – közölte a jegybank pénteken.

2024. április 19.

Rosszul meghatározott árral sokat lehet bukni az ingatlaneladáson

Minél hosszabb ideig van a piacon egy ingatlan, annál nagyobb az esély, hogy csak komoly árengedménnyel lehet értékesíteni, mutatott rá az Otthon Centrum elemzése, amely az értékesítési idő és az alku mértékének összefüggését vizsgálta.