Kiküldetési irányelv: vitázik a kormány


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Magyarország a többi kelet-európai országgal együtt küzd a fuvarozó vállalkozóinak érdekeiért – ezúttal a Közlekedési Tanács csütörtöki ülésén


Az Európai Bizottság friss javaslatai a közúti fuvarozás területén a protekcionista piacvédelmi intézkedéseknek kedveznek, jelentős többletköltségekkel és adminisztratív terhekkel járhatnak az ágazat közép-kelet-európai vállalatai számára – mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Közlekedési Tanács csütörtöki ülésén Luxembourgban, ahol a bizottság a május 31-én közzétett Mobilitási csomagjavaslatáról tájékoztatta a tagállami minisztériumi vezetőket.

Az NFM közleménye szerint a rendezvényen az államtitkár arról is beszámolt, hogy a tervezett előírások rontják az európai versenyképességet, veszélyeztetik a munkahelyeket, és a fuvarozói szolgáltatások árának emelkedését okozzák, aminek egyértelműen a fogyasztók a vesztesei.

Homolya Róbert hangsúlyozta: Magyarország számára továbbra is elfogadhatatlan a kiküldetési és végrehajtási irányelvek hatályának kiterjesztése a közúti szállítási piacra. A tervezett új szabályok zavart okozhatnak az európai ellátási láncban, és kedvezőtlenül érinthetik a kis- és középvállalkozásokat, az unió polgárait. A magyar kormány kész tevékenyen közreműködni a Mobilitási csomag tárgyalásában egy gyakorlatban jól alkalmazható, arányos megoldás megtalálása érdekében, amely egyensúlyt teremt a szolgáltatásnyújtás szabadsága és a munkavállalók szociális védelme között – tette hozzá. 

A tanácsülés előtt Bulgária, Csehország, Magyarország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia és Szlovákia képviselői közös nyilatkozatban álltak ki a szabályozás egyszerűsítése, a visszaélések elleni hatékonyabb fellépés mellett. Teljes egyetértésben rögzítették, hogy csak a feltétlenül szükséges mértékű, jól indokolt és arányos korlátozásokat hajlandóak támogatni – közölte a tárca. 

A találkozó résztvevői egyebek mellett az összekapcsolt és autonóm járművek témakörével is foglalkoztak. A közlemény szerint az ülésen Homolya Róbert kifejtette, hogy Magyarország érdekelt a határon átnyúló tesztelések továbbfejlesztésében, a transz-európai tesztfolyosók létrehozásában és fejlesztésében. A készülő zalaegerszegi tesztpályán az intelligens közlekedési rendszerek fejlesztésére és tesztelésére lesz lehetőség, beleértve a háttér-infrastruktúrát is, integrálva az okos városok fejlesztési lehetőségeivel. A rendezvényen az államtitkár bejelentette: Magyarország a visegrádi négyek (V4) együttműködés soros elnökeként 2018 januárjában kétnapos csúcstalálkozót és konferenciát szervez Budapesten, az esemény fő célja, hogy demonstrálja a térség elkötelezettségét az európai ipar digitális átalakulása iránt – olvasható az NFM közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 10.

Növekszik a kínai vállalkozások jelenléte Magyarországon.

Magyarországon nőtt a kínai vállalkozások száma 2023-ban: az OPTEN legfrissebb adatai szerint közel 600 kínai tulajdonnal rendelkező cég működik hazánkban. Az árbevétel több mint háromszorosára nőtt a legutolsó elérhető pénzügyi adatok alapján, míg a feldolgozóipar és az építőipar egyre meghatározóbb szerepet játszik a kínai cégek tevékenységében.

2024. május 10.

Az üzemanyagok és az élelmiszerek gyorsították az inflációt áprilisban

Az éves fogyasztóiár-index áprilisban 0,1 százalékponttal emelkedett az előző hónaphoz képest. Az üzemanyagok 0,3 százalékponttal, az élelmiszerek 0,2 százalékponttal járultak hozzá az infláció emelkedéséhez, amelyet részben ellensúlyozott az iparcikkek 0,3 százalékpont erejű inflációt csökkentő hatása – állapította meg a legfrissebb statisztikai adatokhoz fűzött pénteki elemzésében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).