Kisvállalkozók tömege kerülhet bajba a Google Analytics átalakulása miatt


A sokak által eddig használt Universal Analytics július 1-től fokozatosan elérhetetlenné válik, így mindenkinek át kell térnie a Google Analytics 4 rendszerre. Gál Kristóf, a Klikkmarketing tulajdonosa szerint ez jó hír a felhasználók számára, hiszen jobban célzott hirdetésekkel találkozhatnak a jövőben, azok a kisvállalkozók viszont, akik nem frissítenek időben, bármelyik pillanatban azt tapasztalhatják, hogy leálltak a mérései. Ez pedig kockázatos, mert a hirdetési rendszerek nem tudnak majd mire optimalizálni.

Köztudott, hogy minden weboldalba úgynevezett mérési azonosítókat lehet beépíteni, amivel az adott honlap tulajdonosa pontos képet kaphat arról, mekkora volt az oldal látogatottsága, az ott lévő felhasználók milyen tevékenységet végeztek, mennyi időt töltöttek el ott, milyen konverziós célokat értek el.Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember kiemelte, a mérőkódokkal azt is le lehet mérni, hogy az online marketing mennyire térül meg, hol vannak esetleg azok a metszetek, ahol érdemes további fejlesztéseket végezni.Mint mondta, az egyik legnépszerűbb webanalitikai eszköz, a Google Analytics, új fejezetet nyitott a negyedik generáció, a GA4 bevezetésével. Ez a következő generációs webanalitikai platform új lehetőségeket kínál az üzleti szereplőknek adataik elemzésében és a felhasználói élmény javításában.„A Google Analytics átállását az átlagemberek a saját bőrükön is érezhetik, hiszen relevánsabb hirdetések jelenhetnek meg számukra az online térben. Ennek az oka, hogy a GA4 a korábbinál jobban össze tudja fogni nemcsak a Google összes területét a keresésektől a Gmailen át, hanem a YouTube-ot is, ami így a hirdetési rendszerekkel sokkal kompatibilisebbé válik” – magyarázta a közel 100 hazai vállalkozás Analytics fiókját kezelő Klikkmarketing tulajdonosa.Szempillantás alatt bajba kerülhet bárkiGál Kristóf kérdésre válaszolva közölte, a vállalkozóknak mostantól egy sokkal pontosabb mérési rendszer lesz a kezében, sokkal jobban fogják látni az adatokat, hiszen a technológia teljesen más, mert eseményeket mér a Google, ami sokkal pontosabb eredményeket fog hozni.A GA4 átállásra legkésőbb 2023. június 30-ig volt lehetőség, igaz, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a korábbi UA tulajdonokhoz is hozzá lehet férni, azok tiltását egyelőre a tengerentúlon kezdte el a Google. De ezzel együtt sem szabad félvállról venni az új fejlesztést.„Aki még nem frissített, az bármelyik pillanatban azt veheti észre, hogy megálltak a mérései. Innentől a hirdetések is vaktában futhatnak, mert semmire nem tud optimalizálni a rendszer. A kieső időszakot nem lehet majd pótolni, tehát hiába áll át valaki egyetlen nap alatt például szeptemberben a GA4-re, az elveszít három hónapot és komoly lépéshátrányba kerülhet ezáltal a konkurenciával szemben is” – figyelmeztetett.A Klikkmarketing tulajdonosa hozzátette, mivel csak Magyarországon közel egymillió domaint tartanak nyilván, így kisvállalkozók tömegei kerülhetnek bajba, akár több százezres nagyságrendben is, ha nem lépnek időben.

Forrás: Klikkmarketing sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Ez pörgeti fel a használtautó-piacot a következő hónapokban

A Datahouse adatai alapján az idei első negyedévben jelentősen növekedett a hazai használtautó-piac. A Használtautó.hu és money.hu szakértői szerint a következő hónapokban további ugrás várható, aminek egyrészt a magánvásárlók rég látott aktivitása, másrészt a kedvezőbb hitelkörnyezet és a tavalyinál alacsonyabb kamatszint is megágyazhat.

2024. május 9.

Mostantól a kisvállalkozók is pár perc alatt megmérhetik a karbonlábnyomukat

Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

2024. május 9.

Az adományozásban rejlő lehetőség

„Nem kell szentnek lenni ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Ha keresünk, ha nyitott szemmel járunk, akkor rájövünk, hogy rengeteg lehetőség van, és rengeteg jó ügy, ami mellé be lehet állni” – fogalmaz Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért mozgalom alapítója a FoxPost videóriportjában. Szavai tökéletesen kifejezik a vállalat társadalmi felelősségvállalásának lényegét.