Lassult az ipari növekedés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Néhány vegy- és élelmiszeripari ágazatban az előző hónapokban regisztráltnál kisebb mértékű volt a növekedés.


Idén májusban 9,6 százalékkal nőtt az ipari termelés Magyarországon az előző év azonos időszakához képest, a munkanaphatástól megtisztított és kiigazítatlan adatok szerint egyaránt – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken.

Márciusban havi összevetésben 10,6, áprilisban 10,1 százalékkal bővült az ipari kibocsátás a nyers adatok szerint, azaz májusban kissé lassult a növekedés.

Schindele Miklós, a KSH főosztályvezető-helyettese az adatok ismertetésekor elmondta: ennek a lassulásnak elsősorban az az oka, hogy néhány vegy- és élelmiszeripari ágazatban az előző hónapokban regisztráltnál kisebb mértékű volt a növekedés.

Az év első öt hónapjában 9,0 százalékkal volt nagyobb az ipari termelés, mint az előző év azonos időszakában.
Schindele Miklós hozzáfűzte: bár a növekedés lassult, májusban is csaknem minden ipari ágazatban növekedés volt.
Idén a termelés bővülésében elsősorban a járműgyártás, illetve a hozzá kapcsolódó beszállítói ágazatok, valamint az élelmiszeripar eladásainak növekedése játszott szerepet.
(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.