Megbízhatóság kell a szerencsejáték-szervezéshez
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Benyújtották a szerencsejáték szervezésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot az Országgyűlésnek, a javaslat meghatározza a megbízható szerencsejáték-szervező fogalmát.
A törvényjavaslat az alaptörvény szerint sarkalatosnak minősül, elfogadásához a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának szavazata szükséges.
Az indokolás kiemeli: a javaslat célja, hogy a szerencsejáték-iparban az ismeretlen és gyakran kétes hátterű jelentkezőkkel szemben – egy új eljárás biztosításával – az állam értékelni tudja egy korábbi szereplő megbízhatóságát, valamint addig tanúsított jogkövető magatartását, ugyanakkor ezen eljárás során a mindenkori minimum koncessziós díjnál lényegesen magasabb összegű koncessziós díjat állalpítanak meg.
A két fideszes képviselő, Puskás Imre és Ékes József által jegyzett törvényjavaslat meghatározza a „megbízható szerencsejáték-szervező” fogalmát, és a nemzeti vagyonról szóló törvény, a koncessziós törvény, valamint a szerencsejáték-törvény vonatkozó részeinek módosításával megteremti azt a lehetőséget, hogy az ágazati miniszter pályázati eljárás mellőzésével is köthessen koncessziós szerződést. Ebben az esetben a koncessziós díj nem lehet kevesebb a mindenkori minimum koncessziós díj kétszeresénél.
Az indítvány szerint az minősülhet megbízható szerencsejáték-szervezőnek, aki a törvényi feltételek mindegyikét együttesen teljesíti.
Megbízható szerencsejáték-szervező a módosító javaslat szerint az a szerencsejáték-szervező, valamint annak többségi tulajdonosa, amely a nemzeti vagyonról szóló törvény szerinti átlátható szervezet, és valamennyi közteherre vonatkozó bevallási- és fizetési kötelezettségének eleget tett, és egyszer sem esett harminc napot meghaladó késedelembe, és legalább 10 éve folytat szerencsejáték szervező tevékenységet Magyarországon.
További feltétel, hogy egyik bankszámláján sem volt azonnali beszedési megbízás az adóhatóság részéről, illetve működése során nem indult ellene végrehajtási eljárás. A működésével összefüggésben nem történt olyan jogsértés, amely miatt esetenként ötmillió forint összeget meghaladó bírsággal sújtották volna.
A megbízható szerencsejáték-szervező a játékosok személyazonosságának megállapítására, valamint az ahhoz kapcsolódó adatkezelésre vonatkozó szabályokat maradéktalanul betartotta, amennyiben ilyen kötelezettség terhelte – áll a javaslatban.