Milliárdokkal támogat a kormány egészségipari beruházásokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Újabb öt egészségipari beruházás valósulhat meg több mint 4,5 milliárd forint értékben, 3 milliárd forint kormányzati támogatással az Egészségipari Támogatási Programban (ETP) – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter sajtótájékoztatón pénteken Budapesten.

A tárcavezető a pályázaton nyertes cégek támogatási szerződésének aláírásán kiemelte: olyan megállapodásokat írtak alá, amelyek a válság közepette is jelentős beruházást tesznek lehetővé az egészségiparban, ezzel nemcsak az ágazat kapacitását bővítik, hanem 800 munkahelyet is megőriznek.

A kormány tavaly júliusban döntött arról, hogy 50 milliárd forintos kerettel támogatási programot indít a hazai egészségipar megerősítésére, az egészségügyi gyártókapacitások fejlesztésére. A program révén a hazai cégek már képesek ellátni Magyarországot elegendő maszkkal, Favipiravir gyógyszerrel, oltáshoz használt orvosi eszközökkel, fertőtlenítőszer alapanyaggal, valamint légtisztító berendezésekkel – húzta alá.

Varga Mihály kiemelte: a program célja továbbra is az, hogy a legfontosabb egészségügyi termékekből az ország önellátó legyen, és fontos egészségipari termékek előállítása terén rendelkezzen olyan kapacitásokkal, amelyek a külpiacokon is képesek megjelenni.

Kitért arra, hogy a tavaly indult fejlesztéssorozatnak kézzelfogható eredményei vannak. Az elmúlt hónapok intenzív munkájával 10 beruházás már megvalósult, ami 1500 munkahelyet tudott megvédeni, létrehozni. Ezidáig 77 egészségipari fejlesztés támogatásáról kötöttek szerződést, ezek összértéke meghaladja a 80 milliárd forintot, és több mint 2500 munkahelyet védenek meg.

A tárcavezető közlése szerint a fejlesztések folyamatosan zajlanak.

Varga Mihály a pénteken aláírt megállapodásokról ismertette: a budapesti 3DHistech Kft. digitális mikroszkópok gyártásával foglalkozik, a járvány kitörésekor Kínában először a cég berendezéseivel vizsgálták a vírust. Az 560 millió forint támogatás segítségével speciális mikroszkópok gyártásához egyedi gyártósort fognak vásárolni.

A gyógyászati segédeszközöket forgalmazó csákányi Igazgyöngy’98 Kft., egymilliárd forintos beruházással steril kötszereket előállító modern üzemet létesít, amihez 690 millió forint támogatást kapott.

A solymári Pemü Műanyagipari Zrt. fejlesztésével lélegeztetőgépekhez gyárt majd alkatrészeket, és 591,7 millió forint támogatást nyert a több mint ezer négyzetméteres, 740 millió forintból megépülő üzemrész kialakításához.

A soproni Plazmacentrum Kft., plazma gyűjtésével foglalkozik, Baján és Sopronban létesít új központot több mint 800 millió forintból, a közel 650 millió forint támogatás segítségével.

A dorogi UgrinPack-Erdősi Kft., 1,2 milliárd forintból bővíti gyártóüzemét az elnyert közel 690 millió forint támogatás segítségével, ahol kötszereket állítanak majd elő speciális, gyógyulást segítő bevonattal.

Varga Mihály összegezte: a programmal nemcsak egy teljesen új iparág létrejöttét segítik, ami csökkenti az ország kiszolgáltatottságát, hanem a magyar gazdaság újraindítását és az exportteljesítmény javítását is.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.