Mostantól a kisvállalkozók is pár perc alatt megmérhetik a karbonlábnyomukat


Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

Minden magánszemélynek, háztartásnak, vállalkozásnak van CO2 kibocsátása, még a legkisebb mikrovállalkozás, vagy otthonról dolgozó egyéni vállalkozó is karbonlábnyomot hagy maga után.  Mostantól Magyarországon az OPTEN és a Mastercard innovációjával bárki percek alatt kiszámolhatja, hogy tevékenységével mennyire terheli környezetét.

A kibocsátás csökkentése több szempontból is hasznos. A vállalkozó jobban ügyel a környezetére, eleget tesz az EU-s szabályozásoknak, valamint versenyelőnyhöz jut, hiszen sok megrendelő, valamint a vásárlók részéről is elvárás, hogy egy cég lépéseket tegyen a fenntarthatóság irányába. Az energiamegtakarítással hosszú távon pénzt is spórolhatnak. Íme néhány tipp kis- és egyéni vállalkozóknak a karbonlábnyom-csökkentésre.

  1. Tömegközlekedés és alternatív utazási módok: Autó használata helyett – amikor csak lehetséges – érdemes a tömegközlekedést, a kerékpározást választani, vagy gyalogolni. Ez jelentősen csökkenti a kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.
  2. Energiatakarékos iroda és technológia: Az energiafogyasztás csökkentése közvetlenül csökkenti a karbonlábnyomot. Érdemes LED világítást, energiatakarékos készülékeket és megfelelő hőszigetelést biztosítani. Egy olyan vállalat, amely irodáiban LED-égőkre vált, éves szinten 75%-kal csökkentheti a világítás energiafogyasztását.  Az energiahatékony eszközök általában hosszabb élettartammal rendelkeznek, kevesebb karbantartást igényelnek.
  3. Digitális megoldások: Minél digitalizáltabb egy vállalkozás, annál kevesebb papírt használnak fel a működéshez, adminisztrációhoz. A szoftverek, digitális tervező-, nyilvántartó és számlázó programok, foglalási rendszerek is mind csökkentik a karbonlábnyomot.
  4. Csomagküldés és beszerzés: Amilyen küldeményért csak lehet, érdemes személyesen elmenni egy átvevőhelyre, vagy biciklis futárt alkalmazni. Ezáltal csökkenthető az utaztatott termékek által generált üvegházhatású gázok mennyisége. Egy-egy kis csomagért, ebédért, rengeteg üzemanyagot égetünk el, akkor is, ha mi magunk nem vezetünk.
  5. Fenntartható anyagok: A vállalkozások akkor is sokat tesznek a környezetért, ha fenntartható anyagokat használnak a működésükhöz. Ilyen lehet például a biológiailag lebomló eszközök, újrahasznosított papírok és irodaszerek beszerzése.

A napokban jelent meg Magyarországon a GRI hitelesített ESG szolgáltatással rendelkező OPTEN és a nemzetközileg elismert Mastercard közös fejlesztése, egy karbonlábnyom kalkulátor, amely a doyourcarbon.hu weboldalon érhető el. Ennek segítségével bárki perceken belül kiszámíthatja a saját vállalkozása becsült karbonlábnyomát a költései alapján, méghozzá külső szakértők igénybevétele nélkül. Az érték felmérése az első lépés a fenntartható vállalkozásvezetés irányába.

Forrás: Astoria Agency


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.