Negyedével több új autó fogyott


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Novemberben az új személyautók eladása 25 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest Magyarországon, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 14 215-re emelkedett – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu.

A Carinfo.hu adatai szerint a januári-novemberi időszakban 141 769 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami a bázisidőszakhoz viszonyítva 11,7 százalékos növekedést jelent.

A személygépkocsi márkák közül a legtöbbet, 23 139 darabot a Suzukiból adták el január-novemberben, a márka piaci részesedése 16,32 százalék volt. Fordból 13 611, Skodából 11 576, Opelből 10 807, Volkswagenből pedig 9979 darab kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 14,17 százalékos piaci aránnyal. A második helyen a Ford, a harmadik helyen a Skoda, a negyedik helyen pedig az Opel állt.

A Carinfo adatai szerint az év első 11 hónapjában 23 544 darab új kishaszongépjárművet adtak el, ami 18,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet, 6966 darabot a Fordból adták el a magyar piacon, a márka piaci részesedése 29,59 százalék volt.

Az MGE közölte, a személyautóknál az első tizenegy havi értékesítési számok némileg elmaradnak növekedési várakozásaiktól, ezért az év végére várt értékesítési volument 155 000-re módosították.

A kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, november végéig több mint 17 000 igénylés érkezett, ami jelentősen meghaladja a várakozásokat. Ezeket az autókat részben a következő évben szállítják le a gyártók.

Kiemelték, hogy továbbra is foglalkozni kell azzal, hogy a Nyugat-Európában lecserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el az országot.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.