Negyven százalékkal nőtt a kínai cégek márkaértéke


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette is.

A Brand Finance piackutató vállalat „Nation Brands 2019” kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Az összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az Egyesült Államokat, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína számára a rangsorban.

A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.

Kínát nagy lemaradással követi a rangsor harmadik helyén vállalatai 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével Németország.

A japán cégek 25,9 százalékkal növelték 2018-ról 2019-re márkaértéküket 4,5 ezer milliárd dollárra és ezzel a negyedik helyre léptek előre a rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával.

A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent.

Franciaország megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9 százalékos csökkenésével 3,1 ezer milliárd dollárra.

India a kilencedik helyről a hetedikre lépett előre 18,6 százalékos növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékkal 2,2 ezer milliárd dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7 százalékos növekedéssel 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8 százalékos növekedés kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza.

A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.

Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 27.

2024. első három negyedévében a közép- és kelet európai befektetési volumen mintegy 24%-kal nőtt éves szinten

A közép- és kelet európai (CEE) befektetési volumen 2024 első három negyedévében elérte az 5 milliárd eurót, ami éves szinten 24%-os növekedést jelent. Ez összhangban áll az európai és globális piacok fellendülésével a 2023 utáni lassulást követően. Az év végi volumenek elérhetik a 7–7,5 milliárd eurót, ami még így is körülbelül 30%-kal marad el a 10 éves átlagtól – derül ki a Colliers legfrissebb „Q1-Q3 CEE Investment Scene” című regionális jelentéséből.

2024. november 27.

Félmillió alá csökkenhet a cégek száma

A társas vállalkozások száma két éve csökken, idén októberig közel 23 ezerrel lett kevesebb, és mára alig haladja meg a félmilliót. Az új cégek alapítása idén 20 ezer alatt maradt, ami közel ezerrel kevesebb, mint tavaly, míg a megszűnések száma közelíti a 30 ezret. Az új kényszertörlési és az előzmény nélküli felszámolási eljárások száma növekedett az előző évhez képes.

2024. november 27.

Az UniCredit Bank is áthárítja februártól a tranzakciós illeték emelését

Most közzétett hirdetménye szerint az átutalásokra, csoportos beszedésekre egy plusz díjat vezet be 2025. február 1-től az UniCredit Bank az Ikon Plusz számlacsomagjában, a megemelt pénzügyi tranzakciós illeték miatt. Az állami elvonás megemelkedésének dacára megmarad ugyanakkor a Mobil Aktív Plusz számla korlátlanul díjmentes átutalási lehetősége mobilapplikációval – értesült a BiztosDöntés.hu.