Nem kell nyugtát adniuk az online szolgáltatóknak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az APEH az Ormós Ügyvédi Iroda megkeresésére adott állásfoglalásában megerősítette: a virtuális szolgáltatásokat nyújtó „”online szolgáltatók”” online szolgáltatása kezelőszemélyzet nélküli automata berendezésnek minősülhet, így mentesülhet a számla-, illetve nyugtakibocsátási kötelezettség alól.

Az állásfoglalás különösen a kisösszegű fizetésekre épülő megoldásoknál lehet megnyugtató. Az ÁFA-törvény rendelkezése értelmében mentesül a nyugtakibocsátási kötelezettség alól az adóalany abban az esetben, ha kezelőszemélyzet nélküli automata berendezés útján teljesíti a termék értékesítését vagy a szolgáltatás nyújtását.

A megfogalmazás alapján azonban kérdéses lehet, hogy ez a mentesség csak a „hagyományos” értelemben vett automatákra vonatkozik-e, vagy online szolgáltatások is ebbe az esetkörbe tartozhatnak-e.

Olyan esetekről beszélhetünk itt, mint például a parkolás vagy az autópálya-használat biztosítása a társaság honlapjáról elérhető elektronikus szolgáltatás útján vagy mobiltelefonról küldött, arra visszaigazolt üzenettel, illetve tartalom letöltése az ellenérték kiegyenlítését követően.

A kérdés különösen azoknál a szolgáltatóknál merül fel, ahol nemcsak a megrendelés, de a szolgáltatás nyújtása is elektronikus úton, elektronikus formátumban történik, nem például csomagküldés útján.

Teljesen elektronikus

A kérdés jelentősége igen nagy, különösen az olyan online szolgáltatások esetében (például digitális tartalmak letölthetővé tétele), ahol mind a szolgáltatás nyújtása, mind a fizetés teljes egészében elektronikus úton történik. Ezek az online rendszerek általában ugyanúgy zárt rendszerként, kezelői közreműködés nélkül, automatikusan működnek.

A felhasználók a szolgáltatáshoz internetes felületen keresztül kapcsolódhatnak, az igénybe venni kívánt szolgáltatást e felületen választhatják ki, rendelésüket itt adhatják le, de a teljesítés is automatikusan, elektronikus úton történik.

A szolgáltatás ellenértéke a szolgáltató pénzforgalmi számlájára szintén elektronikus úton (átutalással, bankkártyás fizetéssel, egyéb fizetési módokkal) kerül megfizetésre.

Az ilyen szolgáltatást zárt informatikai rendszer szintén teljes mértékben automatikusan – kezelőszemélyzet közreműködése nélkül – nyújtja, hasonlóképpen, mint az érmével működő automaták esetében.

Felesleges költség

Mivel ezeknél a szolgáltatóknál a két szerződő fél fizikailag nem találkozik, így papír alapú számla vagy nyugta kiállítása és átadása felesleges költséget jelent olyankor, amikor az igénybe vevőnek ténylegesen nincs szüksége számlára (vagyis nem ÁFA-alany magánszemélyeknél)…

A cikk teljes terjedelemben az origo.hu honlapon olvasható

Forrás: origo üzleti negyed


Kapcsolódó cikkek

2024. július 15.

A privátbanki változások a pénzügyi úri szabók digitális utódjait követelik

A hivatali időben elérhető, megszokott termékcsoportokat kínáló privátbankárok helyét az éjjel-nappal, a chaten vagy épp a social media felületein elérhető, eddig elképzelhetetlennek tűnő szakterületeken is kompetenciákat felmutatni tudó tanácsadók veszik át a vagyonkezelési piacon, ám a személyes faktor sem tűnik el, csak éppen teljesen átalakul – így vélekednek a Blochamps Capital kutatásában megkérdezett privátbanki szolgáltatók, akik az ügyfelek megtartása és megszerzése mellett egyre nagyobb kihívásnak tartják a hozzáértő szakemberek megtartását is.

2024. július 15.

Takarító robot: a magyar mérnöknőnek sikerült, ami még senkinek!

Egy innovatív takarító robot nyerte el idén az év ötletéért járó elismerést a Magyar Ipari Célgép Nagydíj átadó ünnepségén. Az immár negyedik alkalommal megrendezett Gépész Szalon június végi díjátadóján a szakma legjobbjai gyűltek össze a Millennium Házában. Összesen nyolc kategóriában tüntették ki az elmúlt év legkiemelkedőbb pályamunkáit és három különdíjat osztott ki a zsűri, köztük volt Csikós Irén, aki egy vegyiüzem poros szállítópályáinak tisztítási problémájára tervezett egy innovatív takarító robotot, és a BBM csapata, akik kiemelkedő ipari célgéppel nyertek, a pályázatot mesterséges intelligencia segítségével szerkesztett zenével adták be.

2024. július 15.

Az AutoWallis kiskereskedelmi értékesítése 17,9 százalékkal nőtt az első félévben

Az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletága az első félévben 17,9 százalékkal 4924 darabra emelte eladásait, a használtautó-eladások 26 százalékkal 1205 darabra nőttek, a szerviz szolgáltatásoknál a szerviz órák száma 6,1 százalékkal 96 626-ra emelkedett az előző év azonos időszakához képest – közölte a társaság hétfőn.