Nemzetközi figyelmet kapott a versenyhatóság zöld marketingüzeneteket vizsgáló elemzése


Széles körben hasznosulhat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzése, amelyben a zöld állítások elterjedtségét és a fogyasztók döntéseire gyakorolt hatását vizsgálták – közölte a versenyhatóság csütörtökön, a témában folytatott szerdai nemzetközi megbeszélés alapján.

A január közepén nyilvánosságra hozott tanulmány szerint sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a vállalkozások által alkalmazott zöld állítások, a fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, jelentésével.

A fogyasztóvédelmi jogérvényesítés zöld átállásban betöltött növekvő szerepének megvitatására szervezte a GVH a nemzetközi online panelbeszélgetést – jelezték.

Bak László, a GVH elnökhelyettese a közleményben kiemelte: Európa-szerte vizsgálják a környezetre vonatkozó állítások fogyasztókra gyakorolt hatását. A magyar versenyhivatal is aktívan tájékozódik ezen a területen, és vizsgálataival, útmutatásaival hozzá kíván járulni a jogszerű kereskedelmi kommunikációhoz.

A GVH felidézte, hogy tanulmányának megállapításai szerint a hazai vállalkozások nagyon széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatósággal kapcsolatban. Számos vállalkozás logókkal támasztja alá „zöld” működését, ugyanakkor nem mindig azonosítható vagy magyarul nem elérhető a fogyasztók számára a mögöttük álló tanúsító szervezet vagy szempontrendszer.

A piacelemzés megállapításai alapján a GVH számos javaslatot tett a jogalkotónak és a piaci szereplőknek, egyebek mellett többszintes, államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 21.

Bizonytalanok a vállalkozások a kamara felmérése szerint

A vállalkozások bizonytalanságára utal, hogy a 2024. januári adatfelvétel alapján készült első negyedéves konjunktúramutató plusz 13 pontra csökkent a 2023. októberi plusz 21 pontról – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (MKIK GVI) kedden.

2024. február 21.

Egészségügyi prevenció célzottan: stratégiai előny a cégek számára

Az egészség és a produktivitás szoros összefüggése kiemelt téma napjaink munkahelyi környezetében. A munkavállalók egészségének megőrzése és támogatása nemcsak etikai, hanem üzleti szempontból is kiemelt fontosságúvá vált. Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár által nyújtott szolgáltatások kiváló lehetőséget kínálnak a cégek számára arra, hogy stratégiai előnyt nyerjenek a munkahelyi egészségmegőrzés terén. A prevenciós szűrővizsgálatok és egészségprogramok nemcsak a munkavállalók jólétére és egészségére fókuszálnak, hanem közvetetten a vállalat teljesítményére és eredményességére is hatást gyakorolhatnak.