Netes vásárlás: mit várunk a szállítótól? – Infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A megbízhatóság fontosabb az árnál, az országos lefedettség vonzóbb a gyorsaságnál – derült ki a netes vásárlásoknál igénybe vett kiszállítási módokat vizsgáló felmérésből. Az InfoTandem infografikája.


Az internetes vásárlások Magyarországon is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az értékesítésből. A GKI Digital számításai szerint az összesített online forgalom 2016-ban elérte a bűvös 1 milliárd eurós, azaz mintegy 310 milliárd forintos határt, ami csaknem 4 százalékos részesedésnek felel meg az együttes kiskereskedelmi forgalomból. Ezen a szinten már a piac azon szereplői is érdemi bevételhez jutnak, amelyeknek a neten vásárolt áruk célba juttatása a feladatuk.

Nem közömbös tehát, hogy az ügylet résztvevői – vevők és eladók – milyen szempontok alapján választanak közülük. Erre igyekezett választ találni az a 2017 februárjában lezajlott online kérdőíves felmérés, amelyben több mint 11 ezer Vaterafutár-ügyfél mondta el a véleményét. A szóban forgó szolgáltatás ugyan a Vatera online piactérhez kötődik, ám a segítségével küldött csomagok közel fele nem vaterás ügyletek, hanem egyéb felületek – például más apróhirdetési oldalak, webshopok és facebookos adásvételi csoportok – feladásai révén kel útra. Így a kutatás eredményei általában is irányadóak lehetnek a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan.

A válaszadók 5 pontos skálán értékelhették azokat a szempontokat, amelyek alapján választanak az adásvétel során szóba jövő szállítási módok, illetve szállítók közül. A vélemények átlaga alapján a legkényesebb kérdés a megbízhatóság: jelesül az, hogy a kiszemelt szolgáltató pontosan betartsa azokat a szállítási határidőket, amiket vállal. Ez a szempont 4,61 pontot kapott, elhomályosítva még az árérzékenységet is, amely csak a második legerősebbnek bizonyult – igaz, nem sokkal lemaradva, 4,55 pontos értékkel. Az országos lefedettség igénye a harmadik helyen papírforma, az viszont már némiképp meglepő eredmény, hogy a szállítási gyorsaságot beelőzi az egyszerűség: vagyis az, hogy a megrendeléssel ne kelljen sokat bíbelődni.

Kiderült az is: az online vásárlók egyre inkább igénylik, hogy nyomon tudják követni, csomagjuk épp merre tart; ez jött be ötödiknek, gyakorlatilag azonos pontszámmal azzal, hogy változatos átvételi módok közül lehessen választani. Ami az utóbbiakat illeti, ma már a házhoz szállítás és az átvevőpontok igénybe vétele a két domináns forma; a személyes átvétel az utóbbi években határozottan visszább szorult, miközben a csomag automaták szépen jönnek felfelé. Ami az eladói oldalt illeti, a Vaterafutár ügyfeleinek fele úgy gondolja, az a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért, de egyötödük manapság már automatákat is igénybe vesz erre a célra.

A határidő-érzékenység egyik aleseteként 4-esnél magasabb „osztályzatot” kapott az is, hogy meghatározható, illetve szükség esetén utólag módosítható legyen a kiszállítás időpontja. Az, hogy a szolgáltató extra méretű csomagokat is vállal-e, ma még kevésbé lényeges, a legkevésbé (mintegy 3,5 pontos értékkel) pedig az befolyásolja a választást, hogy a megrendelt csomagra van-e mód biztosítást kötni.

 


Kapcsolódó cikkek

2024. március 28.

Az MBH Bank lett a Fundamenta többségi tulajdonosa

A szükséges engedélyek megszerzése után lezárult a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. 76,35 százalékos tulajdonrészének megvásárlására vonatkozó részvényadásvételi folyamat, amelynek értelmében az MBH Bank vált a társaság többségi tulajdonosává – közölte a pénzintézet szerdán.

2024. március 28.

Optimistábbak a magyar vállalkozások, mint tavaly

A Niveus Consulting Group immár sorozatban harmadik évben elkészített közel 600 fős mintán végzett felmérése a vállalkozások gazdasági várakozásait vizsgálta. A kérdések kiterjedtek egy esetleges válság idején szükségesnek tartott kormányzati beavatkozásokra, az elmúlt években igénybe vett adókedvezményekre, illetőleg arra, hogy az infláció, munkabér adóterhek, gazdasági környezet milyen hatással van a cég működésére. A megkérdezettek 57%-a 50 fő alatti, 32 százaléka 50-250 közötti-, 6%- 250-1000 közötti, a maradék 5% pedig 1000 főnél több alkalmazottal rendelkező vállalkozás volt.

2024. március 28.

A felülvizsgálati eljárás lehetősége kényszertörlési eljárásban

A kényszertörlési eljárásban, mint vagyonjogi tárgyú nemperes eljárásban, ha az elsőfokú bíróság végzését a másodfokú bíróság azonos jogszabályi rendelkezésre és jogi indokolásra utalással hagyta helyben, csak abban az esetben kerülhet sor a felülvizsgálati kérelem érdemi elbírálására, ha a Kúria a felülvizsgálati kérelemmel együtt előterjesztett kérelem alapján a felülvizsgálatot engedélyezi – a Kúria eseti döntése.