Nevet vált a Vodafone és a Digi, One Magyarország néven futnak tovább
A 2025. január 1-én létrejövő One márka alatt egyesíti a 4iG a csoporthoz tartozó cégek, így a Vodafone Magyarország, az Invitech ICT Services, az Antenna Hungária és a Digi telekommunikációs kereskedelmi szolgáltatásait, jelentette be a csoport szerdai sajtótájékoztatóján. Bár a négy cég januártól közös márkanevet fog használni, csak 2025 második felétől fognak fokozatosan beolvadni a One Magyarország Zrt.-be.
Egyelőre még csak a márkanév lesz közös
2022 augusztusában jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, hogy a magyar állam a Jászai Gellért vezette 4iG-vel közösen fel fogja vásárolni a Vodafone Magyarországot. A tranzakció 2023 januárjában valósult meg, az állam és a 4iG 660 milliárd forintot fizettek a brit tulajdonosnak. Az üzlettel az állam a Corvinus Befektetési Zrt.-n keresztül 49 százalékos, a 4iG pedig az Antenna Hungária Zrt.-n keresztül 51 százalékos részesedést szerzett a Vodafone-ban. Az Antenna Hungáriát a 4iG egy kormányrendeletnek köszönhetően még 2022 februárjában vásárolta meg. A Vodafone felvásárlásával létrejött az az állami távközlési szuperholding, aminek a létrehozása hosszú ideig kiemelt projektje volt a kormánynak. Ebben a projektben kiemelt szerepet kapott a 4iG, ami ugyan néhány évvel ezelőtt még nem volt ennyire meghatározó cég a piacon, azonban az állam segítségével igen rövid idő alatt az egyik legfontosabb távközlési céggé vált itthon.
Az átbrandelést már korábban lehetett tudni, idén szeptemberben jelentett be a 4iG, hogy feldarabolják a magyar Vodafone-t, 2025 januárjától különválasztja a kereskedelmi és az infrastruktúra divíziókat. Az infrastruktúra működtetését végző vállalat V-Hálózat Távközlési Zrt., a kereskedelmi társaság One Magyarország Zrt. néven folytatja működését. A 4iG csoport egyébként már One néven működteti mobilszolgáltatását Albániában és Montenegróban is.
Az integrációval bővül a vezetékesinternet-, a tévé-, a telefon- és a mobilszolgáltatások területi lefedettsége, valamint egyesül a Vodafone és a Digi ügyfélszolgálata, üzlethálózata és digitális felülete is. Az új márka 98 településen 135 üzlettel lesz jelen a telekommunikációs piacon. A távközlési cégek egyesítésével a One célja, hogy a lakossági ügyfelek egy szolgáltatótól vehessék igénybe a mobil és vezetékes adat-, hang-, a tévé- és streamingszolgáltatásokat, amelyeket eddig külön-külön a Vodafone, a Digi és az Antenna Hungária nyújtott.
A vállalati, intézményi és kormányzati ügyfeleknek a hagyományos mobil- és vezetékes szolgáltatások mellett továbbra is biztosítani fogják a korábban az Invitech által nyújtott adatközponti és felhő alapú, illetve kiberbiztonsági szolgáltatásokat.
Bányai Tamás, a 4iG csoport hazai távközlési kereskedelmi vállalatainak vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta, a cégcsoport célja, hogy Magyarország piacvezető telekommunikációs vállalatává váljanak. Ennek a célnak az elérésében az első lépés a One Magyarország létrehozása és a One márkanév bevezetése. Szerinte a vállalatok integrációjával növelni tudják szolgáltatásaik megbízhatóságát és minőségét, és még több innovációval tudnak majd megjelenni a piacon. A márkaváltás miatt a meglévő ügyfeleknek nem lesz teendője. A jelenleg érvényben levő szerződések nem fognak változni, így csomag- és tarifaváltás sem lesz.
Forrás: Telex