Nyereségbe fordult a harmadik negyedévben az Electrolux


Nyereségbe fordult a harmadik negyedévben a svéd Electrolux háztartási berendezés gyártó konszern mérlege a költségcsökkentési programjával elért megtakarításoknak köszönhetően a cég honlapján pénteken publikált beszámoló alapján.

Az Electrolux 33,427 milliárd svéd korona értékesítési árbevétellel zárta a harmadik negyedévet a második negyedévi 32,653 milliárd korona után és 7,9 százalékkal az egy évvel korábbi 35,244 milliárd korona alatt. A negyedéves nettó eredmény 123 millió korona lett, szemben a második negyedévi 648 millió korona veszteséggel és az egy évvel korábbi 605 millió korona veszteséggel. (1 svéd korona 32,50 forint)

A konszern szervezeti átalakítása létszámcsökkentéssel és további költségterhekkel jár majd, hosszabb távon azonban a tervek szerint megteremti a nyereséges növekedés feltételeit. A csoportszinten bevezetett kiadáscsökkentési program a harmadik negyedévben 2,4 milliárd koronás egyszeri tétellel javította a bevételt. A költségcsökkentési program felgyorsításától az Electrolux az idén 6 milliárd koronás megtakarítást vár a 2022-eshez képest a korábban megcélzott 5 milliárd korona helyett, 2024-re pedig 10-11 milliárd koronás megtakarítást, szemben a korábban kitűzött 7 milliárd koronás céllal.

Az üzemi eredmény 608 millió korona lett, ami 1,8 százalékos bevételarányos jövedelmezőségnek felel meg, szemben az egy évvel korábbi 385 millió koronás, bevételarányosan 1,8 százalékos üzemi eredmény szintű hiánnyal.

Az üzemi eredmény pozitív egyszeri tételként tartalmazta a nyíregyházi üzem eladásából származó 294 millió svéd koronás bevételt. Ezt leszámítva az üzemi eredmény 314 millió svéd korona volt, bevételarányosan 0,9 százalék, 2022 harmadik negyedévében pedig 35 millió koronás, bevételarányosan 0,1 százalékos hiány.

Jonas Samuelson, az Electrolux elnök-vezérigazgatója a beszámoló alkalmából tudatta, hogy a csoport a költségcsökkentés jegyében három regionális üzleti területre és két globális termékvonalra szervezi át működését, nagyobb központosítással és kevesebb hierarchikus szinttel.

Az új szervezeti felépítés kialakítása várhatóan körülbelül háromezer munkahelyet érint majd, ami 2023 negyedik negyedévében 2,0-2,5 milliárd koronás egyszeri tétellel terheli meg majd a mérleget.

Az Electrolux megítélése szerint az előrejelzések szerint tartósan magas inflációs és kamatkörnyezet továbbra is rányomja majd a bélyegét a tartós fogyasztási cikkek vásárlási hajlandóságára a lakosság körében, a cég éves forgalma ezért várhatóan alacsonyabb lesz a tavalyinál. A költségcsökkentési és strukturális átszervezési programjával, valamint a termékportfolióban a közép- és magas árfekvésű cikkek részarányának a növelésével azonban az Electrolux megvalósíthatónak tartja a megfelelő bevételarányos jövedelmezőség helyreállítását és a nyereséges növekedést.
(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Veszélyben a kulcsfontosságú nyersanyagok

A nulla nettó kibocsátású energiára való átálláshoz nélkülözhetetlen kritikus ásványok több mint 70%-át veszélyezteti az éghajlatváltozás – áll a PwC kilenc fontos nyersanyagot vizsgáló, éghajlati kockázatokról szóló jelentésében.

2024. május 9.

Kizárólag megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató üzem Dabason a Prohuman cégcsoportnál

Jelentős tartalékot jelenthet a magyar munkaerőpiacon a megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatása. Ezért is nyitott a Prohuman cégcsoport Dabason kizárólag fogyatékosággal élőket foglalkoztató csomagolóüzemet, ahol már 55 kolléga végez értékteremtő munkát. Magyarország piacvezető HR szolgáltatója így immár irodái mellett öt telephelyen és egy call centerben dolgozik megváltozott képességű dolgozókkal országszerte.

2024. május 8.

Mindent felforgat a mesterséges intelligencia, de a hazai vállalkozók még a kanyarban sincsenek

A vezetői képzések aranykorukat élik, mind a fejlett piacokon, mind globálisan rekordnövekedést mutatva, a következő évtizedben duplázva a szektor bevételét. A BetterManager kutatása alapján minden vezetői képzésre költött dollár hétszeresen térül meg a cégnek, míg egy másik kutatás egy éven belüli 4,1-szeres megtérülést mutatott ki, tehát jelentős megtérülésű versenyképességi faktor a cégvezetők folyamatos tanulása.