Nyilvános a fogyasztóbarát cégek listája


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) felállította a fogyasztóvédelmi jogszabályokat betartó vállalkozások pozitív listáját.

Az a vállalkozás kaphat pozitív – fogyasztóbarát – minősítést, amely valamennyi előírt vizsgálaton, így például az árak megállapításával és feltüntetésével, a szavatossági és jótállási ügyek kezelésével, vagy a vásárlók könyvébe tett bejegyezések elintézésével kapcsolatos vizsgálaton, illetve az idegenforgalom ellenőrzésen is jól szerepelt.

A listán azok a vállalkozások szerepelnek, amelyek három országos vizsgálaton is hiba nélkül átmentek, illetve a megelőző egy évben nem alkalmaztak velük szemben fogyasztóvédelmi szankciót, és nem volt megalapozott panasz ellenük. Első körben azok a vállalkozások kerültek a listára, amelyeket az árfeltüntetés és árfelszámítással kapcsolatos témavizsgálaton ellenőriztek.

Ezen kívül bármelyik vállalkozás kérhet átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatot a saját cégénél, annak érdekében, hogy a hatóság fogyasztóbarát minősítést adjon cégének.

A fogyasztóbarát cégek listája megtekinthető a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján (www.nfh.hu), de a pozitív listán szereplő cégek egy tanúsító oklevelet is kapnak, s azt az üzletben, vendéglőben kifüggeszthetik.

Az igazolást elnyerő vállalkozás vállalja az esetleges utóellenőrzést, és amennyiben egy utó- vagy újbóli ellenőrzés során a hatóság jogsértést tár fel, az üzletben kifüggesztett dokumentumot el kell távolítani, és lekerül a hatóság pozitív listájáról. A vállalkozásoknak azt is tudomásul kell venniük, hogy panasz esetén az ellenük érkezett bejelentést soron kívül vizsgálja a hatóság.

Forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.