Optimistábbak a vezérigazgatók, de cégük hosszú távú fennmaradása miatt aggódnak


Az előző évhez képest több mint kétszeresére, 18-ról 38 százalékra nőtt azoknak a vezérigazgatóknak az aránya, akik a globális gazdaság növekedését várják a következő 12 hónapban, ugyanakkor a fokozódó technológiai és éghajlati nyomás miatt a vezetők 45 százaléka aggódik vállalata hosszú távú fennmaradása miatt – derül ki a PwC 27. Globális vezérigazgatói felméréséből.

A gazdasági visszaesésre számító vezérigazgatók aránya a tavalyi rekordmagas 73 százalékról 45 százalékra csökkent. Az inflációnak és a makrogazdasági volatilitásnak való kitettségtől 24 százalékuk tart, míg egy évvel ezelőtt 40, illetve 31 százalék volt ez az arány. A folyamatos konfliktusok ellenére a vezérigazgatók 18 százaléka érzi úgy, hogy vállalata mérsékelten vagy nagy mértékben kitett a geopolitikai konfliktusok kockázatának, ez az arány 7 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél.

A belföldi kilátások kapcsán a világ legtöbb részén a vezérigazgatók inkább optimisták, mint pesszimisták. Ugyanakkor Nyugat-Európában csak 32 százalékuk számít növekedésére, 48 százalékuk visszaesést vár, és Észak-Amerikában is 31, illetve 52 százalék ez az arány.

A cégvezetők jellemzően az alkalmazotti létszám emelését tervezik a következő 12 hónapban, 39 százalékuk arról számolt be, hogy legalább 5 százalékkal növelnék dolgozóik számát.

A vezérigazgatók 45 százaléka úgy véli, hogy vállalata egy évtized múlva nem lesz életképes, ha a jelenlegi úton halad tovább; ez az arány 39 százalék volt egy évvel ezelőtt. A bizonytalanságot tükrözi az is, hogy a következő 12 hónapra a saját vállalatuk bevételeinek növekedését váró vezetők aránya 42-ről 37 százalékra csökkent.

A vezérigazgatók egyértelműen látják a potenciált a mesterséges intelligenciában, a megkérdezettek 70 százaléka gondolja úgy, hogy az jelentősen megváltoztatja az értékteremtés módját a következő három évben.

A felmérés szerint 58 százalékuk számít arra, hogy az MI javítja termékeik vagy szolgáltatásaik minőségét a következő 12 hónapban. A vezetők 41 százaléka várja az MI alkalmazásától a bevételek növekedését, 46 százalék számít a jövedelmezőség javulására. A PwC 2023. október 2. és november 10. között 105 országban és földrajzi területen 4702 vezérigazgatót kérdezett meg.

Forrás: PwC sajtóközleménye


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.