Óriásbírságot szabott ki a hatóság az Egyesült Államok egyik legnagyobb bankjára, a Bank of America-ra


Az amerikai pénzügyi fogyasztóvédelem 250 millió dollár (mintegy 85 milliárd forint) bírságra és kártérítésre kötelezte a Bank of America-t, az Egyesült Államok egyik legnagyobb kereskedelmi bankját kedden.

A döntés nyomán a pénzügyi óriásnak 100 millió dollárnyi összeget kell ügyfeleinek visszautalnia, és 150 milliót bírságként befizetnie a pénzügyi fogyasztóvédelmi irodának (Consumer Financial Protection Bureau) és a bankfelügyeleti szervnek (Office of the Comptroller of the Currency).

A vizsgálat megállapította, hogy a Bank of America éveken keresztül tudatosan tartott vissza hitelkártyák után járó kedvezményeket, valamint kétszeresen szabott ki fedezet nélküli tranzakciók utáni költséget ügyfeleire, és beleegyezés nélkül nyitott számlákat – olvasható a pénzügyi fogyasztóvédelmi szervezet közleményében, amely rámutat: ezek a cselekmények törvényellenesek és aláássák a fogyasztói bizalmat.

A Bank of America az Egyesült Államok második legnagyobb banki szervezete, piaci kapitalizációja alapján pedig a világon a második legnagyobb bank. A 250 millió dollár az egyik legsúlyosabb bírság a pénzügyi vállalkozás történetében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 23.

DLA Piper: átalakulóban a hazai energiapiac

Magyarország energiaimport-kitettsége 85 százalék feletti, de ez az arány a klímasemlegesség felé tett lépésekkel csökkenthető. A kilátások pozitívak: gáztárolóink jelenlegi töltöttségi szintje a régióban az egyik legmagasabb, naperőművi kapacitásunk mintegy 6 ezer MW, illetve a lakossági villamosenergia-fogyasztás is csökkenő tendenciát mutat. A DLA Piper Hungary szakértői sorra vették azokat a tényezőket, melyek az energiaszektor átalakulására a legnagyobb hatással bírnak.

2024. május 23.

EY: Új EU-s szabályozás mutatja, mi a kibervédelem minimuma

Hatalmas károkat okoz a kiberbűnözés a pénzügyi szektorban, amire az Európai Unió választ kíván adnia az úgynevezett DORA rendelettel. A már jövőre élesben működő kiberszabályozás segít felkészíteni az európai, köztük a hazai pénzügyi szervezeteket az online támadások kivédésére – hívja fel a figyelmet az EY. A vállalatoknak jól felfogott érdeke, hogy megfeleljenek a DORA által nyújtott minimális elvárásoknak, de érdemes egy jóval komplexebb, személyre szabott megközelítés alkalmazni, hogy mindenképp elkerüljék a komoly anyagi és reputációs kárral járó biztonsági incidenseket.