Repohár forgalmazó cég gyakorlatát és zöld állításait vizsgálja a GVH


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az egyik legnagyobb hazai műanyag pohár-visszaváltó, repohár forgalmazó, a Cup Revolution Szolgáltató Kft.-vel szemben, mivel a versenyhivatal gyanúja szerint agresszív és a fogyasztókat megtévesztő gyakorlatot folytat.

A GVH pénteki közleménye szerint a szolgáltató partnerein keresztül számos hazai fesztivál, koncerthelyszín, vendéglátóhely és sportrendezvény repohár rendszerét biztosítja.

Közölték: a kft. gyakorlata szerint a fogyasztók csak repohárban vásárolhatnak italt, a visszaszolgáltatásukkor azonban nem pénzt, hanem tokent kapnak, ami mindenhol kizárólag repohárra váltható. A GVH gyanúja szerint a vállalkozásnak ez a kereskedelmi módszere – figyelemmel annak helyére, időzítésére és jellegére – pszichés nyomásgyakorlással torzíthatja a fogyasztók döntését, valamint a velük szembeni hatalmi helyzet kihasználásával korlátozhatja döntés-szabadságukat.

A versenyhivatal vizsgálata kiterjed a Cup Revolution reklámkommunikációjának egyes elemeire is, amelyek a poharak, illetve a visszaváltási rendszer környezetre gyakorolt hatásaira vonatkoznak. A vállalkozás bizonyos reklámállításai feltehetően megalapozatlanok, a repoharak környezeti előnyeinek igazolására pedig a cég valószínűleg nem rendelkezik megfelelő bizonyítékkal. Példaként idézik a cég állítását, miszerint “A visszaváltható és mosható poharak használatával akár 80 százalékkal csökkenthető a rendezvények és vendéglátóhelyek hulladéktermelése.”

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – közölte a GVH.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Cup Revolution nettó értékesítési árbevétele 317 millió forintra nőtt tavaly a megelőző évi 66 millió forintról. Adózott eredménye 117,5 millió forint közelébe bővült, 2020-ban 341 ezer forint volt.

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2020. április 28.

2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal kedden.
2021. június 2.

26 vállalkozást lepett meg tavaly a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly 26 vállalkozásnál tartott helyszíni kutatást, és csaknem 7 terabájt (több mint 7 ezer gigabájt) adatot másolt le a rajtaütések során – közölte a GVH.
2021. december 10.

300 millióra bírságolta a GVH a Telekomot

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 310 milliós bírságot rótt ki a Magyar Telekomra, amiért a fogyasztókat megtévesztve, valótlanul reklámozta korlátlanként egyes mobilinternet-csomagopcióit. A cégnek emellett kompenzációként 4 gigabyte (GB) többlet-adatforgalmat kell biztosítania a jogsértéssel érintett fogyasztói számára – közölte a GVH.