Tavaly novemberben visszahozott kicsit a lemaradásából a szállodaipar Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. novemberi értéktől a vendégéjszakák száma 35,7 százalékkal maradt el. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma csaknem nyolcszorosára, 697,2 százalékkal emelkedett, de még így is 42,9 százalékkal kevesebb volt a 2019. novemberinél. Az összes vendégéjszaka csaknem négyszeresére nőtt, 292,1 százalékkal haladta meg a 2020. novemberit, de 39,4 százalékkal kevesebb volt a két évvel korábbinál - ismertette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A külföldiek vendégéjszakák kétharmada Budapesté A belföldi vendégek száma 292 ezer, az eltöltött…

A Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. novemberi értéktől a vendégéjszakák száma 35,7 százalékkal maradt el. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma csaknem nyolcszorosára, 697,2 százalékkal emelkedett, de még így is 42,9 százalékkal kevesebb volt a 2019. novemberinél. Az összes vendégéjszaka csaknem négyszeresére nőtt, 292,1 százalékkal haladta meg a 2020. novemberit, de 39,4 százalékkal kevesebb volt a két évvel korábbinál – ismertette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A külföldiek vendégéjszakák kétharmada Budapesté

A belföldi vendégek száma 292 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 644 ezer volt. Az éjszakák 78 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva háromszorosára, 208,2 százalékkal emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom több mint másfélszeresére (64,9, illetve 69,0 százalékkal) az üdülőháztelepeken (116,5 százalékkal) és a kempingekben (105,9 százalékkal) több mint kétszeresére nőtt 2020 novemberéhez képest. A két legnépszerűbb turisztikai régió közel azonos részesedéssel a Balaton és a Budapest-Közép-Duna-vidék volt, mindkét régióban a belföldi vendégéjszakák közel ötödét regisztrálták.

A szálláshelyekre érkezett 229 ezer külföldi vendég összesen 622 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek az éjszakák 88 százalékát szállodában töltötték, ez nyolc és félszerese a 2020 novemberinek, 757,9 százalékos emelkedést jelent. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldi vendégéjszakák kétharmadát regisztrálták.

szállodaipar

A kereskedelmi szálláshelyek teljes árbevétele több mint négyszeresére 333,9 százalékkal 28,226 milliárd forintra nőtt az előző év novemberéhez viszonyítva, 32,0 százalékkal elmaradt a két évvel korábbitól. Ebből 16,173 milliárd forint volt a szállásdíj-bevétel, 353,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál, de 30,2 százalékkal kevesebb a 2019. novemberinél. A vendéglátás bevétele 299,0 százalékkal, 6,879 milliárd forintra emelkedett és 39,4 százalékkal csökkent a két évvel korábbihoz viszonyítva.

261,9 milliárd lett a szálláshelyek bevétele

A múlt év első tizenegy hónapjában a belföldi vendégek 9,886 millió vendégéjszakát töltöttek el, 0,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, a külföldiek által eltöltött 4,183 millió éjszaka 12,2 százalékkal nőtt. Az összes vendégéjszaka 4,0 százalékkal haladta meg a 2020. január-novemberit.

A kereskedelmi szálláshelyek bevétele 13,5 százalékkal 261,9 milliárd forintra nőtt, amiből a 19,8 százalékos növekedéssel a szállásdíj bevételek 153,9 milliárd forintot tettek ki, a vendéglátásból 2,9 százalékkal több, 64,3 milliárd forint származott.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.