Több új autó fogyott márciusban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Márciusban az egy évvel korábbinál 32,3 százalékkal több, 9924 új személygépjárművet helyeztek forgalomba – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn.


Az MGE szerint ez azt vetíti előre, hogy az idén is folytatódik az új személygépjárművek forgalomba helyezésének növekedése, és ha valamilyen váratlan gazdasági fejlemény nem jön közbe, 2017-ben meghaladja a százezer darabot.

Az egyesület szerint folytatódik a magánvásárlók visszatérése, akik inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket. Lehetséges az is, hogy a céges vásárlások egy része – különösen az egy-három autós céges vásárlások – magánvásárlásnak tekinthető – tették hozzá.

Az egyesület reméli, hogy az elektromos autókra adott kormányzati támogatás a kezdeti nehézségeket követően beindul. Ennek közvetlen hatása inkább 2017 tavaszától fog jelentkezni – írták.

Kis haszonjárművekből márciusban az egy évvel korábbinál 6,5 százalékkal kevesebbet, 1793-mat helyeztek forgalomba. Az MGE szerint sokat javítana a helyzeten, ha a vegyes használatú kis haszonjármű ismét visszakerülhetne a palettára.

Nagy haszonjárművekből 478-at értékesítettek a múlt hónapban, ami 1,3 százalékkal meghaladja a tavaly márciusit. A január-márciusi kumulált forgalomba helyezések 4,1 százalékkal csökkentek, 1180-ra, ennek oka az MGE szerint a kedvezőtlen időjárás, ami késlelteti az átadásokat, másrészt egyes nagy flottatulajdonosok növelték a flottacserék idejét, ami kisebb csúszást okoz a forgalmazásban.

 

Az autóbuszpiac kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, márciusban 31 buszt helyeztek forgalomba, ami 55 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Az MGE szerint itt az a fontos, hogy éves szinten növekedés legyen, mivel a buszpark nagyon öreg és így lecserélésre szorul. Az egyesület szerint fontos, hogy az emberek szállítását szolgáló buszpark jelentősen megfiatalodjon és korszerűbb legyen.

Motorkerékpárokból 272-t, az egy évvel ezelőttinél 31,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba a múlt hónapban. A piac továbbra is gyenge, ennek a járműfajtának az értékesítését fokozottabban befolyásolja a szezonalitás – írták. Az MGE szerint létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 köbcentiméteres robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségének megkönnyítése. Fontos tudni, hogy a motorok nagyobb darabszámú használata jelentősen csökkentheti a dugókat – jegyezték meg.

Az MGE idén márciustól először közli adatait a közúti nehéz pótkocsikról, amelyekből 254-et, az egy évvel korábbinál 17,8 százalékkal kevesebbet értékesítettek.

Az egyesület ebben az évben továbbra is összesen 102 ezer új személygépkocsi, 22 ezer kis haszonjármű, 5500 nagy haszonjármű, 2400 motorkerékpár és 500 autóbusz forgalomba helyezésére számít.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.