Többet kellene költenie a hazai kkv-knak digitalizációra


Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves kutatási eredményei alapján visszaesés látszik a szektor informatikai beruházási hajlandóságában, a bank szakértője szerint akár versenyképességük megőrzésének kulcsa is lehet a digitális megoldások irányába történő fejlesztés.

Kisebb visszaesés tapasztalható a hazai kkv szektor beruházási hajlandóságában, ami az informatikai jellegű fejlesztéseket illeti. A szektor gazdasági helyzetéről, kilátásairól és jövőbeli terveiről képet adó K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves kutatási adatai alapján látszik, hogy jelenleg 27 ponton áll az IT célú beruházási hajlandóságot ábrázoló mutató, ami 2 pontos visszaesés az előző negyedévhez képest. Egy éves viszonylatban hullámzó a görbe: a tavalyi év azonos időszakában ugyancsak 27 pontos értéket mért az index, az év elején megjött a cégvezetők kedve a beruházásokhoz, így felment 34 pontra, onnan pedig egy kisebb nyári emelkedést leszámítva visszacsúszott a kiindulóponthoz.

„Úgy látjuk, hogy bizonytalanság jellemzi a hazai kkv-kat a jövőt illetően, az idei év makrogazdasági hatásai meglátszódnak a cégvezetők döntéseiben, sokan nem mernek fejlesztésekben gondolkodni. Magyarország egyik vezető pénzintézeteként ugyanakkor feladatunk felhívni a vállalkozók figyelmét arra, hogy versenyképességük megőrzése érdekében fontos lenne áldozniuk a digitalizációra. Számos pályázati lehetőség is segíti őket ebben, és például egy jó CRM rendszer sokat segíthet az ügyfelek megtartásában, akvirálásában” – mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A bank számos digitális megoldása elérhető a kkv ügyfelek részére is, például a mobilbank fejlesztései lehetővé teszik a lakossági és vállalati számlák azonos platformon történő, egyidejű kezelését, de akár a vállalkozás hiteleihez kapcsolódó aktuális információk is elérhetőek innen. A K&H vállalkozó bankszámlák összeköthetők online számlázó programokkal, ami nagyban segíti a bevételek és kiadások azonnali és automatizált nyilvántartását. Emellett már elérhető számukra is Kate, az ország egyetlen digitális pénzügyi asszisztense, aki képes akár írásban, akár hangutasítással segíteni. A készpénzforgalom kezelését pedig az országos, NFC-kompatibilis ATM hálózat könnyíti meg, amelyen keresztül bármikor befizethetik a napi bevételt a céges számlára.

Az ország egyik vezető és országosan több mint 3800 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit mindenkor magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 195 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten mintegy 1,5 millió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését mintegy 3700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport hozzávetőleg 2300 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

Forrás: K&H Bank


Kapcsolódó cikkek