Történelmi mélypontjáról erősödött a forint az MNB lépése után Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A jegybank először bevetett új eszköze 364,64 forintig gyengítette az eurót.

Történelmi mélypontjáról erősödni kezdett a forint az MNB közleményére, a jegybanki alapkamat melletti, 1 hetes betéti tender elindításáról.

Az eurót 364,64 forinton jegyezték 15.30-kor, az árfolyam 15 óra előtt a forint újabb történelmi mélypontját jelentő 369,63-es szinten állt. Az év első kereskedési napját az euró 331,11 forintos jegyzésen kezdte.

A Magyar Nemzeti Bank percekkel korábban bejelentette: egyhetes betéti tender rendszeres meghirdetéséről döntött, az eszköz a bankrendszer likviditásának 0,9 százalékos alapkamaton való lekötésével segíti a hatékonyabb likviditáskezelést.

Az MNB 2016 őszén a potenciális eszköztár részévé tette az egyhetes futamidejű betéti eszközt, aminek aktiválására most kerül sor – jelezte a jegybank. Az egyhetes betéti eszköz fix kamatozású és az O/N betéti eszköz -5 bázispontos kamatával szemben 0,9 százalékos alapkamatot fizet. Az eszközt a jegybanki monetáris politikai partnerkör tagjai vehetik igénybe.

A betéti tendert a jegybank minden héten meghirdeti, az elszámolás a tender napján történik meg. A tendereken elfogadott ajánlatok mennyiségét a jegybank a mindenkori likviditási folyamatok alapján határozza meg. Az MNB az egyhetes betéti eszközt mindaddig aktívan használja és rendszeresen meghirdeti, amíg azt a likviditási folyamatok indokolttá teszik. Az eszköz paraméterei az MNB honlapján érhetők el. Az első tender időpontja április 2. csütörtök, a tender paramétereit az MNB 12 órakor teszi közzé.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. január 26.

EY: 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában

Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.