Továbbra is élénk a lakásbiztosítási kampány


Továbbra is élénk a márciusi lakásbiztosítási kampány, a harmadik héten 19 százalékkal nőtt a Netrisknél az új kötések száma az egy héttel korábbihoz képest, ami éves szinten több mint tízszeres emelkedés – közölte a biztosításközvetítő szerdán, saját adatai alapján.

A Netrisken történt kötésekből ítélve csaknem 35 ezer forint az átlag, de az éves díj nagyban függ a lakóingatlanok méretétől – hívták fel a figyelmet.

A 40 négyzetméternél kisebb alapterületű garzonlakások esetében az éves átlagdíj 15 200 forint, a 40-80 négyzetméteres lakásoknál 18 700, a 80-120 négyzetmétereseknél pedig 32 200 forint. A családi házak közül a 150 négyzetméteresnél kisebbekre 35 700 forintért, a 150-300 négyzetméteresekre pedig 53 500 forintos átlagdíjjal kötöttek biztosítást márciusban.

A biztosításközvetítő összefoglalója szerint egy új lakásbiztosítással sok ingatlantulajdonos több mint 20 ezer forintos megtakarítást is elérhet éves szinten.

A kampány során eddig a fővároson belül a XIV., XIII., XI. kerületi ingatlanokra kötötték a legtöbb lakásbiztosítást. Budapesten kívül Debrecen az első, lakosságarányosan pedig Székesfehérvár áll az élen a Netrisk adatai szerint.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.