Turizmus: a vendégéjszakák még mindig nagy lemaradásban vannak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Júliusban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 9,6 százalékkal nőtt a múlt év azonos hónapjához viszonyítva, de 36,1 százalékkal kevesebb volt a járvány kitörése előtti év, 2019 júliusához képest.

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 8,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de 11,1 százalékkal elmaradt 2019 júliusitól. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 16,2 százalékkal emelkedett, 2019 azonos időszakához viszonyítva 70,0 százalékkal csökkent – közölte csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az előző hónaphoz képest a belföldi vendégéjszakák száma 1,2 millióval, a külföldieké 350 ezerrel volt magasabb. Az összes vendégéjszaka 80 százalékát a belföldi vendégek töltötték el.

Az év első hét hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 29,1 százalékkal kevesebb, összesen 5,6 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 14,1, a külföldiek 56,9 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, mint a múlt év azonos időszakában.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.