Ülésezett a Nemzeti ESG Tanács
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter vezetésével tartotta meg ülését a Nemzeti ESG Tanács – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A fogyasztók új generációja, az úgynevezett többcsatornás vásárlók megjelenésével a kiskereskedelmi vállalatoknak újra kell értelmezniük a bolt és a vásárló fogalmát. A megkérdezett cégvezetők 64 százaléka szerint kockázatot jelent a növekedésre a fogyasztói magatartás és a kiadási szokások változása – derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) friss felméréséből.
A PwC Magyarország a kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek szektoráról készített felmérése 9 iparágból csaknem 70 magyarországi nagyvállalat megkérdezésével készült.
A felmérés kimutatta: az online és mobil vásárlási lehetőségek térhódításának köszönhetően a fogyasztók vegyesen használják a virtuális és a fizikai értékesítési csatornákat, sokszor akár ugyanazon kereskedő esetében is. A megváltozott fogyasztói szokások elengedhetetlenné teszik a kereskedővállalatok számára, hogy modernizálják, és innovatív megoldásokkal tegyék vonzóbbá és hatékonyabbá online megjelenésüket. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a bolti értékesítés helyett egyik napról a másikra webáruházzá kellene válniuk a cégeknek.
„A siker kulcsa a különböző értékesítési és marketing csatornák együttes, hatékony kezelésében rejlik” – összegezte a tapasztalatokat Biczó Péter, a PwC Magyarország kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek üzletágának vezető cégtársa.
A „többcsatornás” vásárlók igényeinek kiszolgálása mellett óriási lehetőség van a meglévő piacok újrafelfedezésében és a földrajzi terjeszkedésben. A PwC felméréséből azonban az derül ki, hogy a magyarországi kiskereskedelmi és fogyasztási termékekkel foglalkozó vállalatok vezetői visszafogottak a határokon átnyúló terjeszkedésben: a megkérdezett vezérigazgatók mindössze 9 százaléka, és globális szinten is csupán 16 százaléka lát növekedési lehetőséget az új piacok meghódításában.
A felmérés szerint a hazai vállalatok kezdik felismerni a stratégiai szövetségek és vegyesvállalatok előnyeit: a következő egy évben 45 százalékuk tervezi a piaci részesedés megőrzését is szolgáló összefogás kialakítását.
A hazai kiskereskedelmi cégvezetők 36 százaléka úgy véli, a világgazdaság alakulása pozitív irányt vehet 2012-ben, saját vállalata növekedésében rövid és hosszabb távon is több mint 70 százalékuk bízik.
(Forrás: MTI)
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter vezetésével tartotta meg ülését a Nemzeti ESG Tanács – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A Nemzetgazdasági Minisztérium felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat csökkentsék a szomszédos országok átlagárai alá.
Az amerikai GDP 1,4 százalékkal bővült az első negyedévben, éves összevetésben.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!