Újra kell értelmezni a bolt és a vásárló fogalmát


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fogyasztók új generációja, az úgynevezett többcsatornás vásárlók megjelenésével a kiskereskedelmi vállalatoknak újra kell értelmezniük a bolt és a vásárló fogalmát. A megkérdezett cégvezetők 64 százaléka szerint kockázatot jelent a növekedésre a fogyasztói magatartás és a kiadási szokások változása – derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) friss felméréséből.


A PwC Magyarország a kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek szektoráról készített felmérése 9 iparágból csaknem 70 magyarországi nagyvállalat megkérdezésével készült.

A felmérés kimutatta: az online és mobil vásárlási lehetőségek térhódításának köszönhetően a fogyasztók vegyesen használják a virtuális és a fizikai értékesítési csatornákat, sokszor akár ugyanazon kereskedő esetében is. A megváltozott fogyasztói szokások elengedhetetlenné teszik a kereskedővállalatok számára, hogy modernizálják, és innovatív megoldásokkal tegyék vonzóbbá és hatékonyabbá online megjelenésüket. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a bolti értékesítés helyett egyik napról a másikra webáruházzá kellene válniuk a cégeknek.

„A siker kulcsa a különböző értékesítési és marketing csatornák együttes, hatékony kezelésében rejlik” – összegezte a tapasztalatokat Biczó Péter, a PwC Magyarország kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek üzletágának vezető cégtársa.

A „többcsatornás” vásárlók igényeinek kiszolgálása mellett óriási lehetőség van a meglévő piacok újrafelfedezésében és a földrajzi terjeszkedésben. A PwC felméréséből azonban az derül ki, hogy a magyarországi kiskereskedelmi és fogyasztási termékekkel foglalkozó vállalatok vezetői visszafogottak a határokon átnyúló terjeszkedésben: a megkérdezett vezérigazgatók mindössze 9 százaléka, és globális szinten is csupán 16 százaléka lát növekedési lehetőséget az új piacok meghódításában.

A felmérés szerint a hazai vállalatok kezdik felismerni a stratégiai szövetségek és vegyesvállalatok előnyeit: a következő egy évben 45 százalékuk tervezi a piaci részesedés megőrzését is szolgáló összefogás kialakítását.

A hazai kiskereskedelmi cégvezetők 36 százaléka úgy véli, a világgazdaság alakulása pozitív irányt vehet 2012-ben, saját vállalata növekedésében rövid és hosszabb távon is több mint 70 százalékuk bízik.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 26.

Negyedmillió fölött a budapesti albérletár

Tovább drágult a budapesti bérlakáspiac, az átlagos havi albérletár átlépte a negyedmillió forintos határt; eközben vidéken a tavalyi extrém áremelkedés után ellenkező trend rajzolódott ki: ott csökkennek a bérleti díjak.