Vasárnapig visszaválthatók az e-matricák


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A feleslegessé vált megyei e-matricák visszaváltása március 15-én éjfélig kezdeményezhető.


A megyei matricák használatára, területi érvényességére vonatkozó szabályok megváltoztatása, illetve egyes gyorsforgalmi utak díjmentesítése miatt visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.

A megyei matricák visszaváltását elektronikus vagy postai úton, illetve személyesen a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) országszerte 17 helyen megtalálható ügyfélszolgálati irodáiban lehet kezdeményezni.

A NÚSZ felhívta a figyelmet: a vidéki ügyfélszolgálati irodák március 13-án, pénteken 8-16 óra között tartanak nyitva, szombaton és vasárnap zárva vannak.

Budaörsön pénteken 7-19 óra között, szombaton és vasárnap 8-16 óra között tart nyitva az ügyfélszolgálati iroda, Budapesten a Szilas pihenőnél pedig pénteken, szombaton és vasárnap is 0-24 órában működik.

Postai ügyintézés esetében a küldemény postai feladás dátumát (dátumos pecsét) veszik figyelembe, amely nem lehet későbbi, mint 2015. március 15-e.

Elektronikus úton március 15-én, vasárnap éjfélig lehet kezdeményezni a feleslegessé vált e-matrica visszaváltását.

Elektronikus úton a nemzetiutdij.hu honlap „Megyei e-matrica visszaváltása” menüpont alatt található elektronikus űrlap kitöltésével igényelhető vissza a feleslegessé vált e-matrica.

Számlakiállítás és elektronikus számlázás a gyakorlatban –

Második, átdolgozott kiadás

A szerzők a számla és egyéb bizonylatok kiállításának, valamint az elektronikus számlázásnak az alapvető szabályait foglalják össze.

További információ és megrendelés >>

A személyes vagy a postai ügyintézés esetén is érdemes felkészülni, és letölteni a nemzetiutdij.hu weboldalról az igényléshez szükséges formanyomtatványt.

Az ügyintézéshez ezen felül a megváltott e-matrica megvásárlását igazoló ellenőrző szelvény vagy a nyugtázó értesítés, például sms vagy e-mail szükséges. A jogosultság visszaváltását elektronikus úton és személyesen a gépjármű üzembentartója, a gépjármű jogszerű használója kezdeményezheti, postai úton csak az üzembentartó járhat el.

Az e-matricák árának visszafizetése az adategyeztetést és a számla kiállítását követően folyamatosan történik.

Az útdíjfizetési szolgáltató tájékoztatása szerint január 1-je és március 11-e között 870 ezer megyei e-matricát vettek az autósok, február 1-je és március 11-e között pedig 18 ezer megyei e-matrica visszaváltását kezdeményezték.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 26.

Opten: figyelmeztető jelek mutatkoznak az építőiparban

A 2023-as év minimális cégszámcsökkenéssel zárult az építőiparban. Az alapítások száma mélypontra süllyedt, ötezer alá csökkent, míg a megszűnések száma már ötezer felett volt. Az építőipari szektorban tevékenykedő egyéni vállalkozások többsége kiváró álláspontot foglalt el, s minden hatodik vállalkozó ideiglenesen felfüggesztette tevékenységét.