Visszafogott ünnepi szezonra kell készülniük a kereskedőknek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén kevesebbet költhetnek az ünnepek alatt a vásárlók világszerte – derül ki az EY 21.000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből. A költségek és a pazarlás visszafogása érdekében nem csak az ajándékok számán, de az ételek mennyiségén is spórolni fognak. 

A világon szinte mindenki aggódik a gazdaság (92%) és a saját pénzügyi (87%) helyzete miatt, ami kihat a karácsonyi vásárlási terveikre is. Tízből kilenc (89%) válaszadó idén ugyanannyit vagy kevesebbet költene a családjára az ünnepek alatt, nagy részük (41%) pedig szerényebben ajándékozza meg a barátait is. A vevők harmada (37%) kisebb fogásokat készít majd, hogy elkerülje a pazarlást, 44 százalékuk pedig visszafogottabb kivilágítással és dekorációval díszíti fel otthonát.

Az impulzus vásárlások korának – legalábbis ideiglenesen – biztosan vége. A kereskedőknek jól átgondolt ajánlatokkal, tudatosan kialakított kedvezményekkel kell készülniük az ünnepekre, hogy fenn tudják tartani versenyképességüket” – hangsúlyozta László Roland az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. A szakember hozzátette, hogy jelentős előnyben vannak most azok a vállalatok, amelyek már üzemeltetnek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszereket, amelyek segítségével személyre szabott ajánlatokat küldhetnek a vevőik számára.

Az EY kutatásából az is kiderül, hogy az online vásárlás térhódítása ellenére a vevők bizalmatlansága és a fizikai vásárlás iránti igény továbbra is meghatározó. A termékek megfizethetősége miatt aggódó válaszadók harmada (36%) inkább üzletekben vásárol majd az ünnepi időszakban. Személyes adataikat is egyre jobban óvják a megkérdezettek, 48 százalékuk már akkor sem hajlandó megosztani magáról információt, ha cserébe olcsóbb ajánlatokat kap.

Forrás: EY


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Ez pörgeti fel a használtautó-piacot a következő hónapokban

A Datahouse adatai alapján az idei első negyedévben jelentősen növekedett a hazai használtautó-piac. A Használtautó.hu és money.hu szakértői szerint a következő hónapokban további ugrás várható, aminek egyrészt a magánvásárlók rég látott aktivitása, másrészt a kedvezőbb hitelkörnyezet és a tavalyinál alacsonyabb kamatszint is megágyazhat.

2024. május 9.

Mostantól a kisvállalkozók is pár perc alatt megmérhetik a karbonlábnyomukat

Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

2024. május 9.

Az adományozásban rejlő lehetőség

„Nem kell szentnek lenni ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Ha keresünk, ha nyitott szemmel járunk, akkor rájövünk, hogy rengeteg lehetőség van, és rengeteg jó ügy, ami mellé be lehet állni” – fogalmaz Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért mozgalom alapítója a FoxPost videóriportjában. Szavai tökéletesen kifejezik a vállalat társadalmi felelősségvállalásának lényegét.