Mesterséges intelligencia tanácsadói központot hoz létre EY
Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország – közölte a globális könyvvizsgáló és tanácsadó EY.
Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország – közölte a globális könyvvizsgáló és tanácsadó EY.
Elérte a 45%-ot az 5G középsáv globális lefedettsége, azaz már szinte minden második ember számára hozzáférhető az a mobilhálózati technológia a földön, ami a lefedettség és sebesség szempontjából ideális egyensúlyt és felhasználói élményt kínál – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 júniusi kiadásából.
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a mesterséges intelligencia (MI) bevezetésén, miközben 29 százalékuk érdemben még nem is foglalkozott a területtel – derül ki az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatásból.
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
A Jobsgarden kutatása szerint a cégek 62 százaléka tervez foglalkozni a mesterséges intelligenciával a közeljövőben.
Kijelenthető, hogy a magyar adószakmát se kerülte el az AI-forradalom, sőt az adóhatóságok körében a NAV talán úttörője eddig az AI térnyerésének, melynek magyarországi egyik célpiaca akár a rendkívül sokrétű transzferárazás területe is lehet, ha az adózók és adótanácsadók is tevékenyen hozzájárulunk ehhez.
A 41 pr-szövetségen keresztül 3000 pr-ügynökséget képviselő Nemzetközi Kommunikációs Tanácsadói Szervezet (ICCO) közzétette, hogy mely alapelvek szerint használhatják a pr-szakemberek a mesterséges intelligenciát (Varsói Alapelvek). A szervezet elnöke szerint a mesterséges intelligencia gyors fejlődése egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a public relations szakma számára, az AI azonban nem helyettesítheti a pr-szakemberek munkáját.
Nemrég egy kutatás során kiderült, hogy számviteli, könyvelési területen a diákok kenterbe verték a ChatGPT-t. Nem a pénzügyi terület azonban az egyetlen, ahol a mesterséges intelligencia labdába sem rúghat a humán munkaerővel szemben.
A mesterséges intelligencia és a robotok már most is nélkülözhetetlenek az online hirdetések világában, és a jövőben további lehetőségeket és fejlődést hoznak majd az iparág számára. Noha érdemes az új fejlesztéseket figyelni, mint a hangalapú keresés elterjedése és a kiterjesztett valóság (AR), a szakember azonban arra figyelmeztet, hogy az érzelmi döntéshozatalt manipuláló AI által generált hirdetésekkel érdemes kritikusnak lennünk.
A mikro- és kisvállalkozások háromnegyede szívesen kipróbálná, ezen belül egyharmaduk fizetne is egy hasznos mesterséges intelligencia megoldásért – derült ki a Magyar Telekom legújabb, mikro- és kisvállalkozásokat célzó kutatásából.
Globális elemzés keretében mérte fel a mesterséges intelligencia (AI) nemzetközi megítélését, vállalati alkalmazását, kockázatait és szabályozási környezetét a DLA Piper. Az „AI Governance: balancing policy, compliance and commercial value” című riport eredményei többek között rámutatnak, hogy a vezetők jelentős része, mintegy harmada elsősorban az AI szabályozási környezetét övező bizonytalanság miatt ódzkodik annak széles körű bevezetésétől.
„Egy hús-vér adótanácsadó ügyfélközpontúsága és személyre szabott kommunikációja olyan értéket ad az üzletmenethez, amelyet az MI nem tud pótolni” – ez áll a ChatGPT fenti kérdésre adott válaszában.
A közép- és nagyvállalatok 31 százaléka rendszeresen, további 19 százalékuk kísérleti jelleggel már most is alkalmaz valamelyik folyamatában mesterséges intelligenciát – derült ki a United Call Centers (UCC) vállalati döntéshozók körében végzett nemzetközi felméréséből. A válaszadók 38 százalék tartja úgy, hogy az AI bevezetése jelentősen javítja vállalata versenyképességét és innovációs képességét, és 44 százalékuk szerint a működés egyik kulcseleme lesz a mesterséges intelligencia.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyelei eljárást indított a Microsofttal szemben, mert feltételezése szerint keresőrendszerének új szolgáltatásával tisztességtelen gyakorlatot folytat a magyar fogyasztókkal szemben – közölte a versenyhivatal.
A mesterséges intelligencia hatékony alkalmazásához minden szinten új készségeket és képességeket kell elsajátítaniuk a munkavállalóknak – közölte szerdán az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége.
A tervek szerint még ebben az évben a Bosch csoport minden terméke és megoldása vagy eleve tartalmaz mesterséges intelligencia (AI) alapú technológiát, vagy annak segítségével fejlesztik, illetve gyártják majd – tudatta a vállalat hétfőn.
A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján egy cégnek 5,6-szor nagyobb az esélye ide bekerülni. A mesterséges intelligencia átalakítja az eddig ismert hirdetési rendszert – hirdetési piacot is átszabja és már a KKV szektornak is fontos gondolkoznia azon, hogyan állítja a cég megmaradásának, vagy erősödésének szolgálatába. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
A mesterséges intelligencia már most is fontos szerepet játszik az élet szinte minden területén, térhódítása várhatóan még nagyobb méreteket ölt majd az elkövetkezendő években. Ez a dinamikus fejlődés megállíthatatlan, tudatosan azonban előnyt kovácsolhatunk a technológiából. A rugalmasság és a gyors válaszreakció jelenthet megoldást mindazok számára, akiknek munkáját kiváltja majd az MI.
Az AI, vagyis a mesterséges intelligencia forradalmasíthatja a HR és toborzási folyamatokat, hatékonyabbá, gyorsabbá és eredményesebbé téve azt. Bár néhányan aggódnak amiatt, hogy az AI használatával elveszik az emberi tudás és érték a munkaerő-kiválasztás folyamatából, a valóság az, hogy a mesterséges intelligencia hasznos támogatója lehet a kiváló szakembereknek az üzleti élet minden területén, anélkül, hogy munkahelyeket szüntetne meg.
A közép-kelet-európai vállalkozások nagy többsége úgy véli, hogy a világjárvány meggyorsítja a vállalatok által tervezett digitalizációs folyamatok megvalósulását, miközben a jogtanácsosnak jobban kell értenie az etikához és a technológiához – állapítja meg a CMS felmérése.