Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

A cégünknél hamarosan bevezetésre kerülő új belső szabályzat egyrészt megszünteti a házipénztárt, másrészt megtiltja a céges bankszámlához kapcsolódó bankkártyák használatát is. Azok a dolgozók, akik a kisebb céges beszerzéseket intézték, eddig jellemzően a céges kártyát használták, vagy készpénzben vettek fel elszámolásra előleget. Mivel mindkét lehetőség megszűnik, a tervezett új rendszer szerint az érintett munkavállalók a saját nevük alatt, magánszemélyként nyitnának egy olyan bankszámlát ill. hitelkártyaszámlát, ami 100%-ban elkülönül a privát számlájuktól, és kizárólag a cég érdekében felmerülő pénzforgalom bonyolódik rajta – tehát ide érkezik az elszámolásra kiadott előleg, és innen fizetik a céges, számlával igazolt kiadásokat. A 30 napon belül fel nem használt előleg a kamatkülönbözetből származó jövedelem-szja elkerülése miatt, a dolgozó írásos beleegyezése alapján a legközelebbi bérkifizetéskor levonásra kerülne.
A cég a külön bankszámlával kapcsolatos minden, bizonylattal (kivonat, banki számla) igazolt banki költséget utólag megtérítene a dolgozónak. Az alábbi kérdésekben szeretném a véleményüket kérni ezzel kapcsolatban:
Adómentesnek minősíthető-e ez a költségtérítés a cég és a dolgozó szempontjából? Milyen jogcímen kell szerepeltetni a ’08-as bevallásban és az M30 igazoláson? Bérjövedelemnek minősül-e a külön bankszámlán jóváírt kamat, ha a dolgozó nem utalja át a cégnek?
Továbbá milyen feltételekkel téríthető meg az a bizonylattal igazolt bankköltség, ami elkülönített számlával nem rendelkező dolgozó külföldi kiküldetése során valutafelvét miatt keletkezik a dolgozó privát számláján?