Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

0 hozzászólások

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Az alábbi kérdésben szeretnénk az állásfoglalását kérni:

Egy Magyarországon bejegyzett Kft. a román adószámán keresztül eljárva napelemeket importál az EU-ba. A vámkezelést Romániában, a kikötőben végezteti (ehhez szükséges a román adószám is). A vámkezelés után a Kft. közvetlenül, a saját költségén, DDP paritással leszállíttatja a magyar vevőjének a napelemeket, Magyarország területére.
A kérdés, hogy megfelelően kezeli -e a Kft. az ügyletet, és nincs -e ÁFA kockázat az alábbi kezelésben.

A tranzakció rövid leírása:
1. az importálás, vámkezelés, stb… megtörténik Romániában (a szolgáltatások számláit a Kft. természetesen a román adószámra kapja)
2. a Kft. megbízza a fuvarozó, szállítmányozó céget a napelemek leszállításával, a megadott magyar címre, és viseli ennek költségeit. Tehát DDP paritással értékesít, az áru közvetlenül a kikötő és a magyar cím között mozog.

Ahogy a Kft. értelmezi a helyzetet:
A Kft. a román adószámáról közösségen belüli értékesítést számláz a magyar vevőjének (román EU adószámról magyar EU adószámra), így az ÁFA a magyar vevő bevallásában jelenik meg, mint plusz és egyben mínusz tétel is (feltételezve, hogy a magyar vevő adólevonási joga fennáll).

Van -e bármilyen kockázata annak, hogy az adott tranzakciót a következőként értelmezhetik a hatóságok?
A Kft. szerint rossz értelmezés, amit szeretne elkerülni:
A Kft-nek belső számlázást kell végrehajtania a román és a magyar adószáma között, majd ez után a magyar adószámáról belföldi értékesítést kell számláznia a magyar vevője felé.

Röviden megfogalmazva: van -e annak kockázata, hogy belföldi értékesítésként azonosítják az egyébként magyar székhelyű vállalkozás román adószámáról, magyar vevő felé történő értékesítését?
Hangsúlyozzuk, hogy a Kft. csak egyetlen szállítást szervez és fizet, fizikailag a román kikötő és a magyar vevő között, és semmilyen állomáson a szállítás nem szakad meg (különösen nem kerül az áru saját célú belföldi raktárba).

Előre is köszönjük a választ!