Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Szakértő!

Nemrég változott az szja törvény, azon belül a belföldi kiküldetés fogalma, ez alapján:

„10. Hivatali, üzleti utazás: a magánszemély jövedelmének megszerzése érdekében, a kifizető tevékenységével összefüggő feladat ellátása érdekében szükséges utazás – a munkahelyre, a székhelyre vagy a telephelyre a lakóhelyről történő bejárás kivételével -, ideértve különösen a kiküldetés (kirendelés) miatt szükséges utazást, de ide nem értve az olyan utazást […] „11.Kiküldetés (kirendelés): a munkáltató által elrendelt hivatali, üzleti utazás, ide nem értve a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló kormányrendelet szerinti munkába járást, a lakóhelyről, tartózkodási helyről a munkáltató székhelyére, telephelyére történő oda- és visszautazást. Kiküldetésnek minősül a rendvédelmi feladatokat […] vezénylése is.”

Segítségét a következők kapcsán kérném:
Ha a munkáltató érdekében történő utazás eléri a 6 órát (napidíj szempontjából fontos, 437/2015 Korm.rendelet), a munkaszerződésben azonban a munkavégzés helye úgy van megadva, hogy Magyarország, jellemzően a munkáltató székhelye, akkor, ha a munkáltató a munkavállalót elküldi munkát végezni máshova (mint ahol általában szokott), az kiküldetésnek számít (tehát 44 napot csökkentő tétel)? Úgy is feltehetném a kérdést, hogy az szja tv. szerinti, „munkáltató által elrendelt” kifejezés, az munkajogilag a 44 napot csökkentő tétel-e?

A kérdés feltevését az is indokolja, hogy a munkáltató a 44 napot azzal kerüli meg, hogy a munkavégzés helye nagyobb egység, viszont pl. a fuvarozók esetén a rendelet és a törvényi változás számomra úgy tűnik szeretné, ha legalább a napidíjak terén kedvezőbb lenne azok helyzete, akik sokat utaznak a munkáltató érdekében (főleg fuvarozók).

Segítségét köszönöm!

Tisztelettel.