Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Ital-nagykereskedő kft. vállalja, hogy marketing szolgáltatást nyújt üdítőipari társaság részére, azaz a különböző fesztiválokon való részvételekor kizárólag a partnere által gyártott üdítőket értékesíti. Ezért a szolgáltatásért meghatározott mennyiségű üdítőitalt kap – a szerződésük szerint – grátiszban (számla nélkül, szállítólevélen dokumentálva).
Más esetben ugyanaz a nagykereskedő kft. vállalja, hogy ún. promóciót bonyolít le az italgyár termékeivel. Ennek érdekében szerződést köt a kiskereskedelmi partnereivel – a promóciós megállapodás mintájára – és ezen keresztül biztosítja, hogy a gyártó termékei néhány héten keresztül kizárólagosan, kiemelt kihelyezést kapjanak az egységekben. A promóciós időszakban eladott termékek árából a gyártó a kereskedőnek, a nagykereskedő a kiskereskedőnek palackonként meghatározott összegű visszatérítést nyújt.
A gyártó vállalja azt is, hogy az adott időszakban – kóstoltatás céljából – néhány száz rekesz mintaitalt ingyen biztosít, amelyet a nagykereskedő azonnal tovább is ad a kiskereskedelmi partnereinek. A mintapalack nem különbözik a szokásos kiszereléstől.
Kérem szíveskedjenek tájékoztatni, hogyan kell a nagykereskedőnek az ügyleteket helyesen elszámolnia a számvitelben, az általános forgalmi és a társasági adózásban, a gyártók és a kiskereskedelmi partnerei vonatkozásában?