A cégek negyede ad karácsonyi jutalmat


A versenyszférában a cégek mintegy negyede ad karácsonyi jutalmat az alkalmazottainak (26 százalék), azonban ez az arány a 250 főnél nagyobb cégeknél eléri a 72 százalékot – derül ki a MKIK GVI felméréséből.

A cégek kétharmada (68 százalék) idén nem ad karácsonyi bónuszt, míg 6 százalék mondta, hogy nem év végén, hanem év közben jutalmazta dolgozóit.

A felmérésből kiderült, hogy az év végi jutalmak gyakoriságánál cégek létszáma és a tulajdonszerkezet meghatározó, ágazati bontásban azonban nincsenek nagy eltérések. A magyar cégek negyede (25 százalék) oszt jutalmat év végén, a külföldi (rész)tulajdonú vállalkozásoknál ez az arány 45 százalék.

Évi végi juttatásra az 1-9 fős cégekben dolgozók negyede, a 10-49 fős vállalkozásoknál minden második munkavállaló számíthat, az 50-249 fős cégek esetében pedig ez az arány 63 százalék.

Ágazati bontásban az ipari (35 százalék) és kereskedelemi (34 százalék) cégek vezetik a listát, majd a szolgáltatás területén működő cégek következnek (23 százalék).

A pénzbeli bónusz a leggyakrabb jutalmazási forma, a cégek 83 százaléka él ezzel a lehetősséggel. A válaszadók mintegy harmada (32 százalék) rendez céges rendezvényt és ötből egy vállalkozás (21 százalék) természetbeni jutalmat (is) oszt – közölték.

Az egyéb juttatási formák közül leggyakrabban a SZÉP-kártya keretösszegének egyszeri, 200 ezer forintos emelését említették a válaszadó cégek, amelyre augusztus és december vége között van lehetőségük – írták.

Az elemzés az MKIK GVI októberben készített féléves konjunktúra kutatásán alapult, 1825 hazai vállalkozás megkérdezésével.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.