A dolgozókat frusztrálja az irodai adminisztráció


A magyarok négyötöde elégedetlen a mindennapi munkahelyi adminisztrációval, a papírmunkával és az egyéb belső folyamatok kezelésével – derül ki a TOPdesk Magyarország reprezentatív felméréséből.

A kutatás szerint a legbosszantóbbnak azt tartják a válaszadók, hogy túl lassan kapnak választ a kérdéseikre, 75 százalékuk számára ez a legzavaróbb tényező. A munkavállalók közel fele szerint a nem kielégítő információszolgáltatás is megnehezíti a mindennapjaikat.

Az informatikai eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg a legtöbb irodai dolgozó baja: több mint egyharmaduk válaszolta ezt. A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások állnak. Kiemelték: a nehézségek miatt a válaszadók negyede nem tud higgadt maradni.

A közlemény szerint a válaszadók hetven százaléka számolt be arról, hogy közvetlenül informatikai szakemberhez vagy rendszergazdához fordul, amikor problémával találkozik. Tízből azonban mindössze négy munkavállaló tapasztalja, hogy 24 órán belül megnyugtató választ kap informatikai kérdéseire.

Sok cégvezető nincs tisztában azzal, hogy már egy egyszerű szolgáltatásmenedzsment-rendszer bevezetésével is nagy mértékben racionalizálhatók a belső folyamatok – írják a közleményben.

A kutatást a TOPdesk Magyarország Kft. megbízásából az Opinio Institute Kft. végezte az idén október 12. és 19. között. A kérdőívet 1189-en töltötték ki, az eredmények nemre, életkorra, végzettségre és régióra reprezentatívak a magyarországi internethasználók körében.

A TOPdesk több mint 25 éve, világszerte mintegy 13 országban, 100 alkalmazottal foglalkozik vállalati szolgáltatás menedzsmenttel. A TOPdesk Magyarország Kft. nettó árbevétele 2022-ben 1,66 milliárd forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

4,2 százalékos a munkanélküliség

Idén júniusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest lényegében nem változott, 4 millió 768 ezret tett ki. A munkanélküliek száma 210 ezer, a munkanélküliségi ráta 4,2 százalék volt.

2024. július 24.

A magyarok a bér alapján választanak munkahelyet

A munkavállalóknak globálisan állásuk hosszú távú biztonsága a legfontosabb szempont a munkahely kiválasztásánál, Magyarországon viszont a bérezés áll az első helyen – derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a Stepstone Group, valamint a The Network és magyar partnere, a Profession.hu közös nemzetközi kutatásából. A mesterséges intelligencia térnyerése jól láthatóan átrajzolja a munkavállalói attitűdöket.

2024. július 24.

Több, mint 10 százalékkal nőttek a reálkeresetek

Májusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 652 000 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 448 700 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,8, a nettó átlagkereset 14,6, a reálkereset pedig 10,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).