Bizalmi értekezlet volt az Audi Hungáriánál
A szakszervezet képviselőivel egyeztetett a vállalat vezetése, a háttérben a Volkswagen válsága áll.
Kapcsolódó termékek: Munkajogi kiadványok, HR Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A szakszervezetek visszautasították a MÁV-Start jegyvizsgálókat érintő foglalkoztatási és bérreform ajánlatát, amely – a jelenleg túlórával elérhetőnél is – jóval magasabb jövedelmet, és ezzel együtt kiszámíthatóbb, egyenletesebb vezénylést biztosít a jegyvizsgálói munkakörökben – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. pénteken.
A közlemény szerint a MÁV-Start Zrt. vezetése értetlenül áll azelőtt, hogy a hónapok óta tartó előkészítést és egyeztetéseket követően a szakszervezetek pénteken visszautasították annak lehetőségét, hogy a vasútvállalat elkezdje a jegyvizsgálói munkakörökben dolgozók jövedelemszintjének rendezését.
A MÁV-Start egy új, szakmai gyakorlati időt és teljesítményt is elismerő bértáblázatot dolgozott ki: az alacsonyabb leterheltségű készenléti jellegű jegyvizsgálói munkakör lehetőségeit kihasználva 5 százalékos munkaidőalap-emelés mellett átlagosan 16 százalékos béremelést tervezett.
Amiről biztosan szó lesz:
Időpont: 2016.06.02. |
A jegyvizsgálói bértábla bevezetése kiszámítható, magasabb jövedelemszintet, szakmai tapasztalattól függően – a korábbi több túlórából eredő többletkereseten felül – átlagosan nettó 11 ezer forinttól 25 ezer forintig terjedő összegű plusz keresetet biztosít – írják.
A napi teljes munkaidő egyéni megállapodással 0,4 órával emelkedne az általánosnál alacsonyabb leterheltségű, készenléti jellegű jegyvizsgálói munkakörökben.
A jegyvizsgálók a későbbiekben – tapasztalataik alapján – szabadon dönthetnek arról, hogy visszatérnek-e a jelenleg is érvényes foglalkoztatási rendszerbe.
A szakszervezetek ellehetetlenítették a MÁV-Start által felajánlott megállapodást azzal, hogy indokolás nélkül visszautasították a foglalkoztatási és bérreformot, illetve a társaság gazdasági lehetőségeihez képest irreális követelésekkel álltak elő.
A MÁV-Start vezetése a szakszervezet támogatása nélkül továbbra is keresi a munkavállalók jobb kereseti lehetőségeit biztosító megoldásokat. A cél, hogy 2017. január 1-jéig valamennyi területi személyszállítási igazgatóságnál bevezessék a szolgálati időt és a teljesítményt elismerő bértáblázatot – közölte a vállalat.
(MTI)
A szakszervezet képviselőivel egyeztetett a vállalat vezetése, a háttérben a Volkswagen válsága áll.
A legtöbben alig várjuk, hogy szabadságra mehessünk és előszeretettel számoljuk vissza az addig hátralévő napokat, ennek ellenére mégis előállhat olyan élethelyzet, amikor nem tudunk vagy nem akarunk vakációzni. A szabadság márpedig „kötelező”, pénzben megváltani azt nem lehet, így valamilyen kompromisszumos megoldást kell találni arra az esetre, ha pihenés helyett inkább a munka hősei szeretnénk lenni.
A szerző alábbi cikksorozatában feltérképezi, miként jelenhet meg a szakszervezet és az üzemi tanács munkaügyi perekben vagy nemperes eljárásokban akár saját jogaik védelmében, akár a munkavállalók képviseletében.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!