A többség a nyaralás alatt is dolgozik


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A munkavállalók 53 százaléka a nyaralás alatt is dolgozott, derül ki a profession.hu felméréséből.


A dolgozól többsége a nyaralásalatt is dolgozik valemennyit. 10 százaléka rendszeresen végzett munkát, 39 százaléka csak az egyszerű, rövid idő alatt teljesíthető feladatokkal foglalkozott – derül ki a Profession.hu állásportál több mint 1100 válaszadó bevonásával készített nem reprezentatív, online felméréséből.

Kiemelték: a saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve a felső vezetők 100 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nyaralása közben is folyamatosan elérhető, egyebek mellett mobiltelefon, e-mailen. A közép- és alsó vezetőknek 95,8 százaléka érhető el szabadsága alatt valamilyen csatornán.

 

A felmérés szerint a válaszadók 52 százaléka egyáltalán nem követi e-mailjeit nyaralás közben, majdnem minden ötödik megkérdezett naponta, tíz százalék pedig naponta többször figyeli a levelezését. A céges hívásokat a kutatásban résztvevőknek csupán a 16 százaléka nem veszi fel nyaralás alatt.

A munkavállalók 37 százaléka sehova sem utazott nyáron, míg a megkérdezettek közel fele belföldön nyaralt.

A válaszadók 30 százaléka napi rendszerességgel figyeli a híreket, míg további 20 százalékuk hetente keresi fel valamelyik hírekkel foglalkozó weboldalt. Csupán a megkérdezett munkavállalók 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nyaralása alatt nem szeretne hírekkel foglalkozni.

A nemek szerinti elosztást tekintve a férfiak 34, míg a nők 25 százaléka olvas naponta híreket – olvasható az állásportál közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

A tavalyi év végéhez képest jobban aggódnak a munkahelyükért a magyar munkavállalók

Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. Az első negyedévben végzett felmérésből az is kiderül, hogy egy év alatt érzékelhetően lecsökkent az az időtáv, amelyet a megkérdezettek szerint a háztartásuk át tudna vészelni egy esetleges állásvesztés esetén.