Fizetésemelést idén tízből hat cég tervez egy felmérés szerint


Idén az év elején tízből hat cég tervez fizetésemelést adni, erre leginkább a fizikai munkaerőt foglalkoztató nagyvállalatok dolgozói számíthatnak – közölte a Profession.hu legfrissebb kutatása alapján kedden.

Az idei felmérésben részt vevő több mint 500 cég válasza alapján megállapították, hogy az előző évhez képest az idén kevesebb munkaadó tervez emelni a fizetéseken. A fizetésemelés év eleji tervezését tekintve viszont változatlan a helyzet: most is tízből hat cég jelezte ezt. Tavaly azonban végül az év végéig tízből nyolcnál valósult meg bérfejlesztés.

A közlemény szerint a bérfejlesztést tervező cégeknél idén tízből hét esetben a teljes szervezetet érintő, általános béremeléssel számolnak. Az ebbe a csoportba tartozó vállalatok 43 százaléka kisebb mértékű béremelést tervez idén, mint 2023-ban. Tavaly megvalósult emelések átlagos mértéke – a tervezett 12,2 százalékhoz képest – 12,5 százalékos volt.

Ugyanakkor a munkavállalók elvárásai magasabbak lettek: 2023-ban a munkavállalók 55 százaléka, míg idén már 74 százaléka gondolja úgy, hogy az év során emelnek majd a fizetésén vagy részesül valamilyen juttatásban, fizetéskiegészítésben.

A közlemény idézte Dencső Blankát, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértőjét, aki elmondta, a munkaadók háromnegyedénél a béremelés egyik fő célja a munkavállalók megtartása, harmaduk pedig a szakemberek megszerzésében akar előnyösebb pozícióhoz jutni ezzel, tehát továbbra is ez a két szempont mozgatja a fizetésemeléseket a vállalati oldalon.

A Profession.hu a kutatás során a magyar lakosságból 1500 embert kérdeztek meg, akik közül 1110 munkavállaló volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.