Kósa Lajos az atipikus foglalkoztatási formákat méltatta


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy modern gazdaság nem nélkülözheti az olyan atipikus és rendkívül rugalmas foglalkoztatási formákat, amelyeket a szövetkezetek kínálnak – mondta az Országos Szövetkezeti Tanács újraválasztott elnökeként a fideszes politikus.

Kósa Lajos az Országos Szövetkezeti Tanács zárt, tisztújító ülése utáni nyilatkozatában kiemelte, hogy Magyarországon egyre erősödik a szövetkezeti mozgalom, ugyanakkor még sok a félreértés körülötte.

Sokan azt gondolják, hogy ez valamiféle szövetségi, egyesületi forma, pedig a szövetkezet egy gazdasági társaság, amely nem tőke-, hanem részvételi érdekeltségű, tehát nem aszerint oszlanak meg a szavazatok, hogy kinek mekkora a tőkeereje, hanem minden tagnak egy szavazati lehetősége van – magyarázta az elnök.

Az országos tanácsnak jelenleg kilenc tagszervezete van és több mint félmillió tagja, a szervezetek elég aktívak, komoly gazdasági teljesítményt nyújtanak és szeretnének terjeszkedni.

Kósa Lajos elmondta azt is, hogy a pénteki ülésen beszámolót tartottak az előző évi tevékenységükről, valamint az általuk kezdeményezett törvénymódosításokról, úgy mint a kismamaszövetkezetek létrehozása, a 25 év alattiak személyi jövedelemadó-mentessége és a csődtörvény módosítása, amely jelenleg is folyamatban van.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.