A lakosság többsége bízik a biztosítókban


A biztosítókba vetett bizalom továbbra is magas, 53,4 pont, a biztosítókkal szembeni összelégedettséget mérő index értéke pedig 80,8 pont a 100 fokú skálán – közölte az idei Biztosítás Bizalmi Index (BIBIX) felmérését a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

Az egyes biztosítástípusokon belül a balesetbiztosításokkal, az életbiztosításokkal és az egészségbiztosításokkal a legelégedettebbek az ügyfelek.

Az idei felmérés alapján a lakosság biztosítottsága terén kisebb mértékű csökkenés történt 2021-hez képest; a legtöbben a megtakarítási jellegű biztosításaikhoz nyúltak, illetve kgfb konstrukciójukat módosították a járvány hatására.

A Mabisz arról tájékoztatott, hogy lakásbiztosítással a magyar lakosság közel háromnegyede rendelkezik, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kétharmaduk, míg életbiztosítással 48 százalékuk. A nyugdíjbiztosítottak aránya változatlanul 23,1 százalék, casco-t minden ötödik lakos kötött, megtakarítás jellegű életbiztosításba 15,4 százalékuk fektetett.

A lakosság fele havi legfeljebb 10 ezer forintot költ biztosításra, 18,5 százalék 10-20 ezer forintot, míg ennél magasabb összeget 11,8 százalék fizet. A magyar felnőtt lakosság 17,5 százaléka nem költ havi szinten biztosításokra – olvasható a közleményben.

A kutatást a Mabisz megbízásából a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítvány végezte 800 magyar felnőttkorú személyt telefonos megkérdezésével és online fókuszcsoportok bevonásával.

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2022. augusztus 16.

A legolcsóbb díjcsomagok drágultak a mobilpiacon

Elsősorban a legolcsóbb díjcsomagok ára nőtt a mobilszolgáltatóknál az év első felében, ugyanakkor ezek minden esetben többletszolgáltatást is tartalmaztak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb mobilpiaci vizsgálata szerint.

2022. augusztus 15.

A Vodafone kompenzálja a fogyasztókat a megtévesztő mobilnet-hirdetései miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket, ezzel 60 millió forintra mérsékelte a rá kirótt bírságot – közölte a GVH.