Leépít a BMW Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A BMW német autógyártó azt tervezi, hogy hatezer munkahelyet szüntet meg a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai miatt, valamint felfüggeszti az önvezető technológia fejlesztésére kötött együttműködést a Daimler csoporthoz tartozó Mercedes-Benz autógyártóval.

A müncheni székhelyű vállalat jelenleg mintegy 126 ezer embert foglalkoztat. A túlélés érdekében a német gyárakban bevezették a kieső bér egy részének állami támogatású pótlására épülő rövidített munkaidőt, és még májusban is több mint 30 ezer dolgozót alkalmaztak ebben a rendszerben.

A BMW vezetése jelezte, hogy további intézkedésekre van szükség a kereslet meredek visszaesése miatt. Ezért hatezer munkahelyet számolnak fel, gyakorlatilag mindet Németországban. Az elbocsátások és a létszámstop bevezetése mellett felajánlják az előrehozott nyugdíjazás lehetőségét, illetve nem hosszabbítják meg a határozott idejű munkaszerződéseket.

A koronavírus-járvány és a terjedését fékező szigorú intézkedések következtében az utóbbi hónapokban meredeken csökkentek az autóeladások. Németországban májusban az előző évhez képest feleannyi új autót értékesítettek, a nagy gyártók közül a Volkswagen, a BMW és a Daimler eladásai nagyjából felére estek vissza.

A BMW a járvány miatti két hónap kényszerszünet után májusban fokozatosan indította újra a termelést gyáraiban.

A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Mindez azok után, hogy a tavalyi negyedik negyedév a társaság történetének legjobb három hónapja volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

A tavalyi év végéhez képest jobban aggódnak a munkahelyükért a magyar munkavállalók

Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. Az első negyedévben végzett felmérésből az is kiderül, hogy egy év alatt érzékelhetően lecsökkent az az időtáv, amelyet a megkérdezettek szerint a háztartásuk át tudna vészelni egy esetleges állásvesztés esetén.