Segíthet a diákmunka elkerülni a kapunyitási pánikot


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A diákmunka bár a többségnek csak rövidebb távú, néhány hónapos elköteleződés, sokat segíthet a pályaorientációban a MADS Márton Áron Iskolaszövetkezet igazgatósági tagja szerint.

A kapunyitási pánik az élet első negyedének végén található sajátos krízisállapot, mely a fiatalok egyik legnagyobb ellensége lehet – olvasható a MADS Iskolaszövetkezet  közleményében. A kapunyitási pánik alatt konkrétan azt az állapotot értjük, amikor a fiatalok nehezen találják saját útjukat, nem tudják hogyan válhatnának azzá az önálló felnőtté, akivé vélt vagy valós, külső és/vagy belső elvárások alapján szeretnének.

A munkavállalás a felnőtté válás gyökeres része és gyakori kérdésként merül fel, hogy a szektorok között és azon belül is melyik területen, milyen cégnél, melyik osztályon, mit is szeretne csinálni a fiatal. Már ha a pontos terület meg is van , akkor is nehéz döntés például, hogy multinál vagy ügynökségnél szeretné-e először kipróbálni magát munkavállalóként.

„A diákmunka bár a többségnek csak rövidebb távú, néhány hónapos elköteleződés, sokat segíthet a pályaorientációban. A munkával töltött idő lehetővé teszi, hogy releváns benyomásokat szerezzen a munkavállaló a vállalat hangulatáról, a munka milyenségéről és ezzel segítse későbbi önmagának a döntést. Érdemes emiatt már akár 16 éves kortól is több területen pár hónapot eltölteni, hogy minél több tapasztalatot szerezve ne jelentsen komoly gondot az ideális munka és munkahely kiválasztása” – idézi a közlemény Virág Viktort, a MADS Márton Áron Iskolaszövetkezet igazgatósági tagját.

„Mindeközben a vállalatok számára is megéri diákokat alkalmazni. Eddigi tapasztalataink szerint a diákmunka során pozitív tapasztalatokat szerzett fiatalok, szívesen térnek vissza a már kipróbált és bevált helyre, már főállásba dolgozni. A cégek ez esetben jelentősen könnyíthetnek a toborzási folyamaton és csökkenthetik a vele járó költségeket, valamint a betanítás is egy jóval gördülékenyebb folyamattá válik.” – tette hozzá Lator Sándor, a MADS Iskolaszövetkezet elnöke.


Kapcsolódó cikkek

2015. július 6.

Diákmunka az iskolaszövetkezetben

Az iskolaszövetkezet jogilag biztonságos munkavégzési lehetőséget nyújt a diákoknak. Az a diák lehet az iskolaszövetkezet tagja, aki tanulói vagy hallgatói jogviszonyban áll az adott nevelési-oktatási vagy felsőoktatási intézménnyel. Most amikor kezdődik a nyári diákmunka szezonja, fokozottan előtérbe kerül, hogy valamelyik iskolaszövetkezet tagjaként végezzen munkát a tanuló.